7 Zikir Pembuka Rezeki Amalan Rasulullah Yang Paling Mustajab

7 Zikir Pembuka Rezeki Amalan Rasulullah Yang Paling Mustajab | Rezeki pada manusia ni berbeza-beza.Rezeki bukan datang pada bentuk duit sahaja tau.Ada anak ramai tu rezeki, tetamu datang pun rezeki, dapat anak-anak yang baik pun rezeki jugak. Rezeki yang mana satu yang kita mahukan tu kenalah sentiasa berdoa menadah tanganContinue Reading

ADAB MEMBACA AL-QURAN

ADAB MEMBACA AL-QURAN | Al-quran adalah sebuah kita suci yang perlu dijaga dan dibaca dengan penuh rasa hormat. Seseorang yang membaca Al-Quran seolah-olah ia berada di sisi Allah S.W.T dan bermunajat kepadaNya maka hendaklah menjaga adab-adab yang tertentu yang layak di sisi tuhan Yang Maha Agong lagi Maha Mulia. اُتْلُContinue Reading

10 makanan penyumbang kalori terbanyak

10 makanan penyumbang kalori terbanyak | Sekarang ni banyak sangat makanan yang mempunyai kalori yang tinggi di dalamnya Biasalah sekarang ni kan zaman modern, Zaman orang berlumba-lumba untuk melakukan sesuatu yang baru.Dan zaman yang suka untuk mencuba.Timbul pulak pelbagai jenis makanan yang terbaru.Lagi-lagi yang melibatkan penggunaan kalori yang tinggi dalamContinue Reading

Tips Bijak Berbelanja di Musim Perayaan

Tips Bijak Berbelanja di Musim Perayaan | Lagi beberapa hari lagi kita akan menyambut hari raya kan? Mesti dah ready dengan persediaan menyambut syawal. Walaupun Negara di landa dengan Covid-19 ni, hari raya tetap diraikan walaupun dengan keadaan yang serba sederhana.Dapat berkumpul di pagi raya pun dah cukup bersyukur padaContinue Reading

Ada 10 Cara Menangani Stress yang perlu korang tahu

10 Cara yang perlu korang tahu untuk menangani stress | Umi percaya ramai dikalangan kita tak lari dari stress.Stress dengan kerja, dengan anak, dengan pasangan dan pelbagai lagi yang jadi penyebab kita stress.   Stress ni kalau kita tak menanganinya boleh menyebabkan timbulnya penyakit tau.Antara penyakit yang datangnya dari stressContinue Reading