Showing 113 Result(s)
Ada 10 Cara Menangani Stress yang perlu korang tahu
INFO Sharing

10 Cara yang perlu korang tahu untuk menangani stress

10 Cara yang perlu korang tahu untuk menangani stress | Umi percaya ramai dikalangan kita tak lari dari stress.Stress dengan kerja, dengan anak, dengan pasangan dan pelbagai lagi yang jadi penyebab kita stress.   Stress ni kalau kita tak menanganinya boleh menyebabkan timbulnya penyakit tau.Antara penyakit yang datangnya dari stress adalah depresi, sakit jantung, gangguan pencernaan dan banyak lagi la.   Antara cara untuk kita menangani stress ni boleh diikuti …

Sharing

Apa itu sedekah subuh dan cara melaksanakannya

Apa itu sedekah subuh dan cara melaksanakannya | semakin banyak kita membaca semakin rasa diri ni terlalu kerdil sehinggakan kita tak tau tentang sedekah subuh ni. Sedekah ni bukan kita nampak orang nak mintak sedekah baru kita nak sedekah.   Dari rumah pun kita boleh niat macam tu.Maksudnya tak perlu tunggu atau nampak orang mintak sedekah baru nak sedekah.Kiranya kita niatkan diri kita untuk kumpul duit setiap hari niat untuk …

7 Zikir Pembuka Rezeki Amalan Rasulullah Yang Paling Mustajab
Sharing

7 Zikir Pembuka Rezeki Amalan Rasulullah Yang Paling Mustajab

7 Zikir Pembuka Rezeki Amalan Rasulullah Yang Paling Mustajab | Rezeki pada manusia ni berbeza-beza.Rezeki bukan datang pada bentuk duit sahaja tau.Ada anak ramai tu rezeki, tetamu datang pun rezeki, dapat anak-anak yang baik pun rezeki jugak. Rezeki yang mana satu yang kita mahukan tu kenalah sentiasa berdoa menadah tangan disamping mengamalkan zikir-zikir pembuka pintu rezeki yang Rasulullah saw amalkan. Sebab tu kalau kita berdoa mintak rezeki, kena doa betul-betul …

7 Zikir pembuka rezeki yang perlu kita amalkan dari amalan Rasulullah
Sharing

7 Zikir pembuka rezeki yang perlu kita amalkan dari amalan Rasulullah

7 Zikir pembuka rezeki yang perlu kita amalkan dari amalan Rasulullah | Apa yang kita tahu, kita buat.Terima atau tidak semua tu dariNya.Kalau tak dapat, maknanya Allah akan berikan rezeki yang lain mungkin bukan hari ini esok atau lusa. Atau rezekinya bukan dari apa yang kita minta, tetapi apa yang terbaik buat kita yang Allah nak bagi.Bersangka baik itu lebih baik dari terus berkata yang tak elok.Jadi kita perlu bersangka …