Showing 162 Result(s)
4 Cara Elak Mata Pedih Semasa Potong Bawang
TIPS

4 Cara Elak Mata Pedih Semasa Potong Bawang

4 Cara Elak Mata Pedih Semasa Potong Bawang | Paling tak suka bila potong bawang besar tu, boleh menangis menahan nak habiskan potong atau kupas bawang tau. Kenapa ye bila kita kupas bawang atau potong bawang besar atau bawang kecil, mesti rasa pedih? Sebabnya bawang ni mempunyai enzim yang terdapat di setiap lapisan bawang yang akan merembes keluar ke udara bila kita kupas atau potong bawang.Enzim nilah yang menyebabkan kita …

gel amani
HEALTHY TIPS

SHARIFAH SHAHIRA JUMPA RAHSIA BANTU SAKIT LUTUT IBUNYA

Rupanya dah lama aktres dan penyampai radio popular, Sharifah Shahira mencari produk yang boleh melegakan sakit lutut ibunya. Jadi ini berita gembira buat ibu saya.Tapi saya sebenarnya juga sudah kena belajr pakai benda ini.Umur macam saya ini, kena ambil tahu.Lainlah orang badan ringan tetapi keturunan saya pula badan besar, berat, jadi mudah sakit lutut. “kalau saya berjalan pun dah pakai selipar.Buat show pun pakai selipar.Buat show pun pakai selipar.Takut kena …

Mata Bergerak-gerak apakah tanda dan Maksudnya
TIPS

Mata Bergerak-gerak apakah tanda dan Maksudnya

Rimas dengan mata bergerak dengan tiba-tiba kan.Kalau ikut kata orang-orang lama tentang mata bergerak ni ada yang baik dan ada yang buruk.Tapi kita tak bolehlah kan terlalu percaya sangat dengan ramalan-ramalan tu sebab nanti takut jatuh syirik.Jadi mata bergerak-gerak apakah tanda dan maksudnya Mata Bergerak-gerak apakah tanda dan Maksudnya MITOS TENTANG MATA BERGERAK-GERAK

Kelebihan Peria yang korang tak tau
HEALTHY TIPS

Kelebihan Peria yang korang tak tau

Bila sebut pasal peria, ramai yang terbayangkan tentang pahitnya kan.Tapi kita tak tau disebalik pahitnya peria tu.Umi kongsikan kelebihan peria yang korang tak tau. Lagi pulak peria yang hanya dibuat ulam tanpa memasaknya terlebih dahulu.     Jom umi senaraikan antara kebaikkan untuk kita amalkan memakan peria katak ni.   10 KHASIAT DAN KEBAIKAN MAKAN PERIA KATAK   1# MERAWAT DARAH TIDAK SIHAT Ia dikatakan merawat darah tidak sihat seperti …

TIPS UNTUK HILANGKAN STRESS
TIPS

TIPS UNTUK HILANGKAN STRES

Tiada manusia di atas muka bumi ni hari-hari hidupnya takde stress.Kadangkala stress tu datang mungkin dari kita sendiri ataupun sebab perkara-perkara lain.Stress ni kalau diambil serius, boleh jadikan kita hypertension tau.Untuk mengelakkan diri kita ni  stress tahap melampau, apa kata cuba tips untuk hilangkan stress ni. Umi pun ada hari-hari yang stressnya melampaui batas.Kadangkala bila stress tu datang dan kita tak dapat atasinya, mulalah menimbulkan pergaduhan, kemarahan dipihak yang lain …

TIPS UNTUK MEMBINA MOTIVASI DIRI
TIPS

TIPS UNTUK MEMBINA MOTIVASI DIRI

Tips membina motivasi diri | Tak salah untuk kita rasa down apabila berlaku sesuatu perkara dalam diri kita.Tetapi jangan jadikan ianya beban dalam diri sehinggakan kita terus hilang keyakinan dalam diri. Bila kurang keyakinan dalam diri, ini menyebabkan seseorang itu kurang berdaya saing dan sukar untuk mengecapi kejayaan.Rasa macam kita nak sorok diri kita dari dilihat di khalayak ramai. Kita kena tahu apakah punca kita kurang keyakinan diri untuk bergaul, …

Senarai makanan untuk pesakit Diabetes
HEALTHY TIPS

Senarai makanan untuk pesakit Diabetes

Walaupun belum disahkan menghidap penyakit diabetes dan memerlukan ubat-ubatan kita masih perlu berjaga-jaga khususnya tentang pemakanan.Apa yang boleh di makan dan apa yang tak boleh dimakan oleh pesakit diabetes.Di bawah ini adalah senarai makanan untuk pesakit diabetes. MAKANAN TERBAIK UNTUK PESAKIT DIABETES PESAKIT DIABETES PERLU PILIH MAKANAN YANG TERBAIK UNTUK KESIHATAN

Tips atasi Kulit kering pada kaki dan tangan
TIPS

Tips atasi Kulit kering pada kaki dan tangan

Selalu jadi masalah bila kita mempunyai masalah kulit kering pada kaki dan tangan kan.Macam mana nak atasinya?Nak tau apa tips atasi kulit kering pada kaki dan tangan ni? Mesti korang pun ada masalah kulit kering pada kaki dan tangan kan.Maknanya keseluruhan badanlah kiranya.Tapi di bahagian muka korang berminyak.Kulit kering ni nampak hodoh sikit tau.Kalau kita tergarik apa-apa je mesti akan nampak kesan garik tu.Hah..tu tandanya kulit korang memang kering.Kalau korang …