Showing 44 Result(s)
PARENTING PARENTING TIPS

Perginya Seorang Lelaki Bernama Ayah

Perginya Seorang Lelaki Bernama Ayah |Berat mata yang memandang berat lagi bahu yang memikul.Ungkapan yang mudah untuk kita cakap tetapi amat berat untuk yang menghadapinya. Khamis petang yang lalu, walaupun umi dah sedia dari mental dan fizikal akan kehilangan orang yang pernah umi tumpang kasih sayangnya dari kecil sehinggalah akhir nafasnya.Seorang ayah yang tak pernah mengeluh saat membesarkan anak-anaknya.Umi pasti semua ayah pun begitu kan? Arwah Ayah Zakaria Bin Mat …

Manfaat Aktiviti Menggunting Untuk anak-anak
PARENTING TIPS

Manfaat Aktiviti Menggunting Untuk anak-anak

Manfaat Aktiviti Menggunting Untuk anak-anak | Nak ajar anak pegang gunting di peringkat awal memang sukar, tetapi kita perlu juga mengajar mereka tentang teknik memegang gunting dengan betul.Bukan terus boleh nak gunting kertas.Jadi perlulah mengajar mereka dengan memberikan mereka menggunting benang dan straw.Berikan aktiviti menggunting yang boleh melatih mereka pegang gunting Kalau dulu umi buatkan dia latihan yang umi ambil dari google iatu garis-gari putus yang pendek-pendek tu je.Proses nak …

Menu Makanan Pantang & Tips Penjagaan Bersunat
PARENTING PARENTING TIPS RESEPI

Menu Makanan Pantang & Tips Penjagaan Bersunat

MenuMenu Makanan Pantang & Tips Penjagaan Bersunat |Nampaknya dah musim bersunat kan? Mesti ada antara anak korang yang sekarang ni sedang bersunat dan akan bersunat kan.Persediaan dari segi mengetahui menu makanan pantang untuk bersunat dah ada dalam list? Bukan itu sahaja nak kena jaga, keadaan luka bersunat supaya cepat kering pun kena tahu jugak.Bukan apa risau lah kan kalau masa bersunat tu bentan dek kerana makan makanan yang tak sepatutnya …

Peranan Ibubapa Bantu anak Menjelang Peperiksaan
PARENTING TIPS

Peranan Ibubapa Bantu anak Menjelang Peperiksaan

Peranan Ibubapa Bantu anak Menjelang Peperiksaan | Pertama kali berdepan dengan anak menghadapi peperiksaan bagi umi adalah pengalaman baru yang umi hadapi.Banyak perkara yang perlu kita lakukan demi membantu anak-anak menjelang peperiksaan besar mereka. Walaupun Naura Auni baru nak ambil peperiksaan untuk 5 tahun, tapi umi tetap mahu berikan yang terbaik untuk dia.Sebelum peperiksaan lagi umi dah suruh dia buat ulangkaji pelajaran dengan memberikan banyak latihan latih tubi yang umi …

Tips minum Air gula bagi wanita hamil
PARENTING PARENTING TIPS

Tips minum Air gula bagi wanita hamil

Tips minum air gula bagi wanita hamil | Part yang paling mengerikan bagi ibu-ibu mengandung adalah bila kena minum air gula.Betul atau tidak?     Sepanjang umi mengandungkan Naura Auni,tak pernah sekali pun umi minum air gula..Rasa selamat juga tak terkena minum air gula ni.Tapi dalam pada selamat tu,rasa rugi pulak tak dapat nak minum kan.   Bukan apa,tak dapat lah merasai pengalaman minum air gula  yang jarang-jarang dapat kita …

10 Tips Pilih Tadika Terbaik Untuk Anak
PARENTING TIPS

8 Tips Pilih Tadika Terbaik Untuk Anak

8 Tips Pilih Tadika Terbaik Untuk Anak | Mesti korang Runsing tadika mana yang terbaik untuk hantar anak korang ke Tadika kan? Tahun depan dah nak masuk pra sekolah, tapi bingung betul nak cari tadika yang sesuai dengan anak.Mesti akan fikir tentang berapa bagus taska tu, dekat atau tidak dengan rumah, atau boleh atau tidak anak kita mesra dengan tadika yang dipilih. Dan disini umi kongsikan antara 8 tips untuk …

Kepentingan Membaca Buku Kepada Bayi Anda
PARENTING TIPS

Kepentingan Membaca Buku Kepada Bayi Anda

Kepentingan Membaca Buku Kepada Bayi Anda | Pupuk minat membaca anak ni bukan sahaja bila mereka dah besar, ianya boleh dilakukan dari mereka dalam perut dan bayi lagi.Bagaimana caranya?Mungkin bagi ibubapa diluar sana, ada sebenarnya cara kita nak perkenalkan buku kepada anak-anak.Jom baca entry pemuh tentang kepentingan membaca ni kepada bayi. Mungkin kita sedang fikir tentang kebaikkan membaca kepada bayi kita kan.Seorang bayi tidak akan faham segala yang kita lakukan …