13 PETUA POWER MENDIDIK ANAK YANG NAKAL MENJADI SOLEH

13 PETUA POWER MENDIDIK ANAK YANG NAKAL MENJADI SOLEH | Sebagai ibubapa, selagi ianya tidak membelakangkan agama, kita usaha yang terbaik untuk melahirkan anak-anak yang soleh dan solehah Terbaca satu posting cara didik anak nakal menjadi soleh dan solehah.Adatlah kan anak-anak ni nakal,tapi kalau dah keterlaluan boleh sakit kepala jugakContinue Reading

TIPS MENANGANI ANAK YANG AKTIF

Anak aktif? Apa perlu kita buat? Bila anak dah semakin meningkat usianya, perangainya juga semakin meningkat.Kekadang tu boleh buat kita sakit kepala. Nak-nak bila mereka berada di dalam kereta, buasnya macam kat rumah, ke depan, ke belakang.Sampai rasa nak jadi hijau dibuatnya.Sebab tu pentingnya untuk kita ajar anak kita dudukContinue Reading

PERKEMBANGAN GIGI KANAK-KANAK YANG PARENTS KENA TAHU | Sedikit sebanyak kita kena tahu tentang perkembangan gigi anak-anak kita supaya takdelah nanti ianya menjadi masalah pada dia atau kita sendiri Yang kesiannya mestilah dia yang menangung kan? Macam yang umi cerita pasal gigi adik yang dah mula rongak, itulah proses untukContinue Reading

10 Sebab Bayi Kerap Menangis

10 Sebab Bayi Kerap Menangis Yang Mungkin Ibu-Ibu Tak Tahu nak-nak kepada ibu muda yang tidak mempunyai pengalaman dalam menjaga anak kecil. Dah hampir 7 tahun jugaklah kisah kerap berjaga malam, sediakan susu dan anak menangis tengah malam.Pengalaman yang paling berharga untuk ibu-ibu.Dan kerana pengalaman itulah ibu-ibu dapat berkongsi pengalamanContinue Reading

KELEBIHAN PENGAMBILAN YOUGURT | ada ke dikalangan korang yang suka makan yougurt? Tahu tak manfaat pengambilan yougurt sangat bagus untuk kesihatan kita. Yougurt adalah sejenis makanan/ minuman yang berasaskan susu dan boleh diperolehi dalam pelbagai perisa.Ia juga boleh dimakan begitu sahaja atau di masukkan dalam makanan. Bakteria yang ada  diContinue Reading