Showing 350 Result(s)
belanjawan johor 2021
INFO

Pemberian wang tunai ‘one-off’ sehingga RM500 Kepada B40

Pemberian wang tunai ‘one-off’ sehingga RM500 Kepada B40| Telah pun berlangsung tadi belanjawan yang dibentangkan oleh Datuk Hasni Mohamad dalam belanjawan 2021 untuk rakyat Negeri Johor Agenda Johor berkebajikan diumumkan menerusi Belanjawan 2021 akan terus membela rakyat di negeri itu yang terjejas akibat COVID-19 terutama golongan B40, bakal menerima bantuan ‘one off’ sehingga RM500. Antara penerima manfaat bantuan one-off itu termasuk penerima bantuan e-Kasih Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), peniaga pasar …

INFO

i-SINAR Di kreditkan Secara Berkala Dengan Pendahuluan RM10,000

i-SINAR Di kreditkan Secara Berkala Dengan Pendahuluan RM10,000 | Umum mengetahui Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengumumkan perincian dan kelayakan akses ke Akaun 1 bagi kemudahan i-Sinar. Itulah yang telah dikhabarkan oleh KWSP kepada ahli-ahlinya yang terkesan dengan Pendemik Covid-19 ni.Kita sendiri tahu ramai yang dibuang kerja akibat sesetengah company yang tak boleh nak survive dalam menghadapi wabak ini.  KWSP telah mengambil langkah untuk memperluaskan skop i-Sinar yang merangkumi ahli yang …

premature day
INFO

17 November 2020 Hari Pramatang Sedunia

Tahukah korang 17 November hari pramatang sedunia.Tahukah korang kadar kelahiran bayi pramatang di kebanyakkan negara. Di 184 Negara kadar kelahiran pramatang berkisar antara 5% hingga 18 %  daripada bayi  yang dilahirkan. Di anggarkan 15 juta bayi dilahirkan lebih awal setiap tahun lebih daripada 1 dari 10 bayi di seluruh dunia. Komplikasi kelahiran pramatang adalah penyebab utama kematian kanak-kanak di bawah umur 5 tahun, menyebabkan kira-kira 1 juta kematian pada tahun …

INFO

Make your home the place to be this Christmas

Make your home the place to be this Christmas|While the holidays may be smaller than usual due to the ongoing pandemic, IKEA is inviting Malaysians to embrace and reinvent the holiday season. Whether it is creating new memories with old traditions, bonding over Christmas treats, cooking up a storm for your loved ones or just enjoying a cozy day in, it is time to make your home the place to …

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP
INFO

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP adalah bantuan Khas COVID-19.Bantuan ini merupakan salah satu usaha MAIWP bagi membantu meringankan beban orang awam susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akibat penularan wabak COVID-19. OBJEKTIF UTAMA BANTUAN KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP Ojektif utama MAIWP adalah membantu golongan pendapatan pertengahan yang terjejas dengan Perintah Kawalan Pergerakakan wabak Covid-19.Ia dapat membantu meringankan beban hidup golongan penjaja/peniaga kecil dan pekerja B40 agar mereka dapat meneruskan kehidupan yang lebih …

INFO

Selamat Hari Diabetes Sedunia

Selamat Hari Diabetes Sedunia| Hari Diabetes Sedunia ialah kempen kesedaran sejagat bagi penyakit kencing manis (diabetes mellitus) dan disambut pada 14 November setiap tahun.   Tema Hari Diabetes Sedunia 2020  kali ini adalah Diabetes: Jururawat Nadi Perubahan”, orang awam diingatkan untuk mengawal penyakit tidak berjangkit ketika kita sedang berperang melawan COVID-19. Fokus tahun ini adalah kepada peranan keluarga dalam mencegah, melakukan aktiviti saringan, merawat serta mengawal penyakit diabetes. Keluarga perlulah …

Rugi kalau tak makan taugeh bila tau kelebihannya
INFO

Rugi kalau tak makan taugeh bila tau kelebihannya

Rugi kalau tak makan taugeh bila tau kelebihannya | Umi kalau makan mee goreng tak letak taugeh macam tak lengkap rasanya.Kalau boleh nak letak sebanyak-banyak tidak. Tetiba teringat mee goreng bodo yang umi pernah makan dulu kat Melaka.Haduiii.. Tak pun kalau buat lemak taugeh letak tempe dengan tahu.Uih.Lagi la sedap kan.Tapi korang tau tak kelebihan makan taugeh ni. Sebenarnya di dalam kehidupan kita ni,ada banyak makanan terutama sayur-sayuran yang sangat …

INFO

Takwim Persekolahan & Cuti Penggal Tahun 2021

Takwim Persekolahan & Cuti Penggal Tahun 2021| Takwim penggal dan cuti persekolahan Tahun 2021 bagi sekolah Kerajaan dan Sekolah bantuan Kerajaan Kementerian Pendidikan Malaysia   Penggal persekolahan bagi sesi tahun 2021 Mengikut Kumpulan Penggal Persekolahan bagi sesi tahun 2021 akan bermula mengikut kumpulan iaitu:-   Kumpulan A – Bermula 20 Januari 2020 dan tamat pada 9 Disember 2021 Kumpulan B – Bermula pada 20 Januari 2020 dan tamat pada 10 …

Ada 10 Cara Menangani Stress yang perlu korang tahu
INFO Sharing

10 Cara yang perlu korang tahu untuk menangani stress

10 Cara yang perlu korang tahu untuk menangani stress | Umi percaya ramai dikalangan kita tak lari dari stress.Stress dengan kerja, dengan anak, dengan pasangan dan pelbagai lagi yang jadi penyebab kita stress.   Stress ni kalau kita tak menanganinya boleh menyebabkan timbulnya penyakit tau.Antara penyakit yang datangnya dari stress adalah depresi, sakit jantung, gangguan pencernaan dan banyak lagi la.   Antara cara untuk kita menangani stress ni boleh diikuti …

INFO

Tokio Marine -RHB Offer 2 month premium waiver through RHBTenang Campaign

Tokio Marine Life Insurance Malaysia Bhd.(TMLM) and RHB BankingGroup (RHB)reachedanother milestoneintheirBancassurance Partnership by launchingthe“RHBTenang Campaign”. The Perlindungan Tenang TokioMarine-StarterPack is a simple and affordable Life Protection Plan offered digitally to all Malaysians. The plan was designed to keep Malaysians financially protected against unfortunate events with a convenient claims process. Users of this plan can have peace of mind knowing that their loved ones and dependents will be covered if the …