Wordless Wednesday #90 | Sambal Goreng Jawa Bahan Apa Adanya

Wordless Wednesday #90 | Sambal Goreng Jawa Bahan Apa Adanya.Dek teringin sangat nak makan sambal goreng jawa ni, jadi buatlah sikit untuk berbuka puasa.

Sambal goreng jawa umi ni takdelah lengkap sangat.Tapi syarat utama dia ada tahu, tempe, kacang panjang pun dah ok.Suhun takde jadi umi gantikan dengan mee hoon.Boleh la buat ghaso-ghaso

sambal goreng jawa

Tak pasti la betul ke tidak nama dia sambal goreng jawa sebab umi ni bukan orang jawa.Cuma bila berada di kalangan ramai orang jawa, jadi takde masalah dengan masakan jawa.

Kalau dulu masa zaman kecil-kecil dulu, time raya pertama mesti ada yang hantar sambal goreng jawa dan umilah yang tukang habiskan.Resepi sambal goreng jawa korang boleh tengok kat posting umi dekat sini.Itu pun belajar dari orang jugak.

Loading

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *