Terjebak dengan Cerita The King Eternal Monarch

Terjebak dengan Cerita The King Eternal Monarch | Mula-mula pelik cerita ni, lama-lama barulah tau jalan cerita yang sebenar

Umi ni bukanlah fanatik sangat dengan cerita-cerita korea ni.Tapi hari tu layan netflix terbukalah cerita ni sebab nampak hero dia handsome.Sebelum ni umi pernah la layan jugak cerita yang dilakonkan oleh hero ni.Korang yang suka drama korea mesti Gu Jun Pyo dalam cerita Boys Over the flower kan?

Hah..Dalam cerita ni pun dia adalah watak utama.Nak tau apa cerita yang umi ceritakan ni? Jom kita baca sinopsis cerita The king Eternal Monarch

 

Drama Korea The King: Eternal Monarch adalah filem oleh pelakon Lee Min Ho setelah secara rasmi menamatkan perkhidmatan ketenteraannya (Wamil). Siri drama ini memulakan siaran pertama pada hari Jumaat (17/4/2020). Drama ini mendapat sambutan hangat bagi Lee Min Ho untuk kembali berlakon. Berlawanan untuk bermain Lee Min Ho yang juga membintangi drama ini adalah Kim Go Eun, yang sebelumnya pernah bermain dalam drama Korea Goblin pada 2016-2017. Dalam drama ini, Lee Min Ho berperanan sebagai Maharaja Korea. Sementara Kim Go Eun melakonkan dua watak sekaligus, Jong Tae Eul dan Luna, yang mempunyai watak berlawanan. Siri drama The King: Eternal Monach dapat ditonton di pelbagai platform streaming filem, salah satunya Netflix .

SINOPSIS THE KING : ETERNAL MONARCH

Kisah dalam drama ini bermula apabila berlaku pembunuhan kepada Raja Korea oleh Lee Lim, saudara tirinya. Lee Lim berusaha merebut Manpasikjeok, seruling buluh yang diturunkan dari nenek moyang mereka. Dia mahu hidup selama-lamanya dan memiliki dunia dalam genggamannya. Lee Gon, yang menyaksikan pembunuhan ayahnya sendiri, berjaya mendapatkan setengah Manpasikjeok, sementara Lee Lim melarikan diri ke dunia yang selari.

Di dunia yang selari, Lee Lim bertemu dengan sosok yang mirip dengannya. Dia membunuh dan membawa orang itu ke Maharaja Korea. Sehingga Lee Lim, pengkhianat, dinyatakan mati di dunia Kaisar Korea. Sebagai putera mahkota, Lee Gon mesti menggantikan takhta ayahnya dan menjadi raja pada usia muda. Tugas pertamanya adalah menguburkan jenazah ayahnya. Lee Gon membesar menjadi raja yang cerdas dan berkarisma. Selain menjadi raja, dia juga terkenal sebagai saintis matematik yang genius. Namun, Lee Gon mengalami trauma sendiri akibat pembunuhan ayahnya. Suatu ketika dahulu, Lee Gon menjumpai sebuah pintu di hutan buluh.

 

Pintu itu membawanya ke dunia selari yang sama sekali tidak diketahui olehnya, iaitu Republik Korea. Dia menunggang kuda dalam kesesakan lalu lintas bandar. Ini membuatnya berjumpa dengan Jong Tae Eul. Jong Tae Eul adalah polis, dia mempunyai rakan karib, Jo Eun Seob dan Kang Shin Jae. Pada mulanya dia membenci Lee Gon kerana tingkah lakunya yang pelik, tetapi keduanya kemudian jatuh cinta. Lee Gon membawa Jong Tae Eul ke dunia Maharaja Korea. Di Empayar Korea, Jong Tae Eul bertemu Jo Young, seorang penjaga istana yang mempunyai wajah yang serupa dengan Eun Soeb. Banyak perkara berlaku ketika itu, pelbagai teka-teki muncul. Lee Gon akhirnya mendapat tahu bahawa Lee Lim masih hidup.

Lee Lim menukar kehidupan orang dalam dunia yang selari, kehidupan yang buruk untuk kehidupan yang lebih baik, tetapi orang-orang mematuhi perintahnya. Lee Gon cuba kembali ke malam pengkhianatan ketika ayahnya dibunuh. Dengan pertolongan Jo Young, dia memenangi pertempuran dan membunuh Lee Lim pada malam pengkhianatan. Namun, apabila nasib telah berubah dan keseimbangan dunia berlaku, Lee Gon dan Jong Tae Eul berpisah. Lee Gon meneruskan perjalanan panjang untuk mencari Jong Tae Eul. Dia memasuki semua pintu di alam semesta yang berbeza dan menemui Jong Tae Eul dalam keadaan yang berbeza.



Pelakon The King: Eternal Monarch

 

  • Lee Min Ho Sebagai Lee Gon
  • Kim Go Eun sebagai Jong Tae Eul dan Luna
  • Woo Do Hwan sebagai Jo Eun Seob dan Jo young
  • Kim Jyung sebagai Kang Shin Jae
  • Jung Eun Chae sebagai Goo Seo Ryung
  • Lee Jung Ji sebagai Lee Lim

Pendapat Umi tentang Cerita The King: Eternal Monarch ni?

Menarik walaupun masih ada cerita cinta di dalamnya.Cerita yang menigsahkan tentang dua dunia yang berbeza.Orang dua dunia ni pun ada muka yang sama dengan watak yang berbeza.Lagi lah si Lee Min Ho tu handsome.Haishhh..hahaha.Kotlah korang nak mencari cerita apa yang best boleh la tonton di Netflix ataupun cari je kat telegram.Pun ado

 

2 thoughts on “Terjebak dengan Cerita The King Eternal Monarch

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *