tips didik anak berpuasa

Tips didik anak berpuasa| Hai korang☺☺alhamdulillah..Ramadhan ke 8 dah kita kan.Bila ada anak yang sudah mula nak berpuasa ni seronok.Tapi dalam keseronokkan tu ada jugaklah yang terpaksa berkeras dengan anak untuk suruh diorang berpuasa. Walaupun umi masih lagi belum ada anak yang mampu untuk berpuasa,tapi kena ada sedikit ilmu untukContinue Reading

Surat Terbuka Kepada Ibu bapa dari Puan Ashikin Hashim | umi kongsikan disini untuk peringatan umi sendiri tentang Tadika memandangkan umi adalah salah seorang ibu yang mempunyai anak yang bakal ke Tadika kelak Surat Terbuka Kepada Ibu bapa dari Puan Ashikin Hashim Semoga perkongsian ini dapat melapangkan hati kita semua.Continue Reading

Beyblade atau Smartphone

Beyblade atau Smartphone | Demam Blayblade yang melanda anak-anak kita sekarang ni.Ianya bagus atau tidak? Jom baca hasil perkongsian dari Puan ASyikin.Bila nampak Bayblade ni kan, teringat pulak zaman-zaman umi dulu.Sama juga dengan kita main permainan gasing. Walaupun umi perempuan, umi pun pernah main gasing tau.Yang tolong buatkan umi gasingContinue Reading

TIPS PILIH MAINAN ANAK IKUT USIA | Pernah tak fikir mainan apa yang sesuai untuk anak-anak.Ada tak bila korang nak membeli sesuatu permainan, akan tanya seller tu samada mainan tu sesuai atau tidak untuk anak kita? Actually, umi pernah bertanya dan mencari jawapan untuk persoalan di atas.Nak beli mainan bukanContinue Reading

Sawan Tarik di Kalangan kanak-kanak | Semestinya setiap sesuatu kejadian datangnya dari Allah swt yang ingin menguji kekuatan hamba Nya.Sawan Tarik di kalangan anak-anak ni bukan selalu kita dengar,jarang-jarang,tapi bila kita mendengarnya,boleh menjadikan kita takut dan fobia berhadapan dengan sawan tarik ni.Nauzubillah dan mintak dijauhkan dari kalangan kita semua.  Continue Reading