BLOG

Menanti tibanya Hari Raya

Assalamualaikum blogger..Pe kabo…? Raya tinggal bape hari je lagi..camno persiapan…da settle seme or masih lagi mencari2 yang dicari.. Hari nie ade pasar khamis…korang tau ker pasar khamis tu..pasar khamis tu pasar yang ade hanye hari khamis jer la..haha..lawak x…..Jangan mare Pasar khamis tu mmg ler murah dan banyak pilihan…konon2 nye hari nie aku nk halfday jerk…emmm..last2 terus full day xkeje…nie semua disebabkan pasar khamis tuh…(ade kene mengena ke ngan tajuk …

Semasa

Vitamin Untuk Kulit

Assalamualaikum Blogger…Aku memang suke nak bersharig dgn korang semua…info nie dipetik dari seseorang dan aku pula nk memanjangkan info nie untuk korang…jaid korang bace la ek… Vitamin C mungkin merupakan vitamin paling dikenali dan sememangnya layak untuk dihargai kerana fungsinya yang pelbagai kepada kesejahteraan tubuh, termasuklah pemulihan dan pertumbuhan tisu-tisu, mengekalkan kesihatan gusi, menyokong sistem imun dan membantu penyerapan zink. Ramai yang mengamalkan pengambilan vitamin C setiap hari dalam usaha …

Semasa

Sedikit Pengetahuan untuk dikongsi berkenaan dengan Toksin

Sedikit Pengetahuan untuk dikongsi berkenaan dengan Toksin | Korang tu ke apa itu Toksin. Toksin ini sebenarnya ialah bahan beracun dalam badan, yang terkumpul daripada pelbagai sumber, contohnya makanan (seperti semburan racun pada sayur-sayuran, suntikan pada ayam, klorin dalam air paip), pencemaran udara (asap kenderaan, asap rokok) dan sebagainya. Cara semulajadi yang terbaik untuk mengeluarkan toksin ialah dengan mengeluarkan peluh, sama ada dengan cara bersenam atau bersauna. Jom kite baca entry nie..Entry ni …

BLOG

Pelita Di malam Hari

Assalamualaikum blogger.. Alhamdulillah…kite da selamat smpi berpuasa untuk hari ke -16..cepatkan.. Korang da pasang pelita ke…Teringat kata mak aku,die kate.. malam kene pasang pelita,nanti arwah balik rumah…mase tu kitorang kecik2 lagi..Pehhhhhhhhhh.takut lamase tu…adoyaiiiii..tp rumah kite cantik bile dihiasi dengan pelita sepanjang jalan nk kuar rumah..keliling rumah,sekitar pokok bunga(opssssss..korang ade letak ke) Pastu main bunga api yg bling2 tu..mase kecik panggil bunga api kucing…knape panggil bunga api kucing tu sbb kt …

BLOG

Sharing Is Caring

Assalamualaikum.. Ingin berkongsi cerita tentang sorang blogger ni menceritakan kisah kehidupan adik iparnya yang sangat menyayat hati..dan sangat berbangga diatas pengorbanan seorang suami terhadap isteri tercinta.. sila lihat blog ini http://miera301.blogspot.com/ http://miera301.blogspot.com/2011/08/pesanan-talib-utk-semua.html Semoga memberi manfaat untuk kite semua…

BLOG

Kisah di petang Sabtu

Assalamualaikum blogger… Kali nie sy nk ceritakan kisah dipetang sabtu. Ade jiran aku nie,seblah rumah..kire rapat la ngan family aku..Name die Pakyah…Selalu tolong aku sekeluarga.. Pakyah xpernah penat wat keje2 rumah..satu petang tu die sibuk ketuk bilik dlm rumah sbb nk besarkan dlm rumah die tu…Tp yg peliknya die ketuk dari bawah…mak aku da tegur,knpe pakyah ketuk dari bawah..pelik jugak…lpas tu mak aku pun masuk dlm rumah untuk meneruskan keje …

FAMILY

Alhamdulillah..Ramadhan yang ke 12

Assalamualaikum blogger… Alhamdulillah….Hari nie adalah ramadhan yang ke-12 di bulan keberkatan nie…Insyallah..moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki,xlama lagi kita akak berhari raya.. Tahun nie merupakan tahun pertama bergelar isteri dan beraya bersama suami..Meninggalkan ibu dimlm raya,Padahal saat2 tu la yang paling di tunggu-tunggu setiap kali menjelangnya nak raye..Tapi tahun nie bersama ibu mentua pulak..Walaupun jarak tidakla terlalu jauh,namun disudut hati terasa kesayuan..huhu(sedih la pulak.) Tapi insyallah jika berkesempatan untuk beraya …

TIPS

Punca Jerawat & Kedudukan Jerawat

Punca Jerawat & Kedudukan Jerawat | Ade bende skit nk share ngan korang la kan..Bagi yang mempunyai masalah jerawat mesti nak tau kan kenapa jerawat tu tumbuh da kenapa selalu tumbuh dibahagian2 tertentu..Jom kite Baca Artikel nie..Mula-mula bile terbaca pasal info nie,macam xpercaya jerk(ye ker??)ye…betullll… Ade la sekali saya xpernah datang period selama 3 bulan…igtkan pregnant(Mudah-mudahansatu hari nti insyallah.)rupenyer tidak..HAMPA!!!!,,,bile baca artikel nie mmg betul kedudukan jerawat di bahagian dagu …

petua

KHASIAT JAMBU BATU

KHASIAT JAMBU BATU Jambu batu adalah buah yang paling berkhasiat bagi membekalkan vitamin dan mineral kepada tubuh manusia. Ia juga efektif menurunkan paras kolesterol dalam darah manusia dan amat bagus sekiranya dimakan setiap hari.Jambu batu tergolong dalam kumpulan makanan berfungsi yang banyak mendatangkan manfaat kepada kesihatan manusia.Bagaimanapun, pengambilan buah jambu batu perlu dibuat dalam jumlah yang mencukupi bagi memastikan khasiatnya berupaya memberi tindak balas kepada tubuh secara berkesan.Kita digalakkan supaya …