Musim Denggi Menyerang

Assalamualaikum
denggi
sumber :google
Semalam dekat Taman aku je dah dua orang terkena Denggi nie..maklumlah musim kemarau sekarang ni,Nyamuk banyak berkeliaran..
Dan disebabkan ada kes kat tempat aku,so dapatlah habuan penyemburan sehingga dalam rumah..Adoyaii..penat mengemop lantai semalam tak hilang lagi,..Semua perabot dah terkena minyak dari penyemburan tu..Tapi baguslah jugak kalau sekali kala sembur asap untuk hilangkan nyamuk tu..Takut la jugak merebak..
Start penyemburan dalam pukul 7 malam sehinggalah 9 malam..So dalam 9.30 tu aku dah masuk berkemas bagai..Lepas tu terus lepak..
Pada korang,harap lebih berjaga-jaga ye..sebelum petang tu pastikan rumah semua dah tutup dan semburlah ridsect atau apa pun yang boleh matikan nyamuk tu.. 
Kena lebih berjaga-jaga sekarang nie..Insyallah…Korang pun dah belajar dan tahu kan bagaimana menghapuskan tempat pembiakan aedes nie…
See u then..

18 Comments

  1. haa mmg denggi kronik sangat kat area akak pun jirang dan banyak kena, risau kat budak2 je antibodi rendah kan..

  2. betul tu , kena jaga2 skang ni !

  3. semoga di jauh kan dari nyamuk aedes 🙂

  4. denggi sangat kronik sekarang
    saudara saya seminggu warded sebab denggi
    betul apa yg dikata, kita kena berjaga^^

    : Penawar Diabetes Semulajadi

  5. area pandan indah pun dah dilabel area denggi..sebelum turun keje awal pagi memang dah tutup pintu balkony siap siap.balik just pasang ubat nyamuk elektronik.dulu manual.

  6. nyamuk dh x boleh nk bertelur…musim kemarau..hahaha

  7. Assalamualaikum kak ida. sg bloh paling banyak kes dilaporkan demam denggi ni tau. cuak gak. sheila pun kena hati2… maghrib sampai rumah terus tutup pintu.. risau nyamuk masuk. kang berperang sheila dengan nyamuk tu ~~~

  8. iye la, makin meningkat jumlah yang terkena denggi ni.

  9. ain pun risau juga ni.malam-malam sembur pun ada lagi nyamuk.tak nak la kena lagi.sakit ya ampunn..

  10. Ada dgr radio pagi tadi. Memang makin meningkat. Kat bangi ni pon kawasan denggi gak ni. Badan pon dah naik bintik2 merah hasil kena gigit ngan nyamuk 🙁

  11. Denggi ni mmg merisaukan.. mudah2an kita semua dijauhi.. aamiin..

  12. tmpt kite pon same kak..nyamuk asik attack kite ajee..manis nye darah kite hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published.