Minggu Yang Menyedihkan

Assalamualaikum
Dah dua hari tinggalkan blog tanpa entri..Tak sempat nak autopublish satu pun entry semasa ketiadaan aku dua hari nie.Ini juga meyebabkan jumlah pageview semakin merundum…Korang tak ingat aku eh!!..
google
Start dari isnin tuari bercuti sebab bawa en.husband ke klinik.Tak taulah ape kena dengan kaki en.husband sampai tak boleh nak berjalan..mengikut kata doktor,sakit kaki en,husband boleh meyebabkan gaut dan juga kencing manis..Kat situ dah risau tahap gaban..risau dan tak keruan rasanya..
Petang selasa pulak dapat berita kematian pakcik di Melaka..Memang tak sempat nak menatap wajah terakhir arwah disebabkan aku tak boleh nak kemana-mana..Syukur masa arwah sakit,MIL sempat la menziarah arwah..Jadi taklah terkilan sangat masa arwah pergi..Mengikut kata mereka Arwah meninggal disebabkan kolestrol terlalu tinggi sehingga darah tidak boleh di pam.disebabkan itu jugak arwah terpaksa di operate bagi mengeluarkan darah yang membeku di bahagian kepalanya..
Dapat berita pun dah lambat masa hari selasa tu..Jadi lepas balik kerja,terus bertolak ke Melaka..memang tak sempat pun nak tengok arwah dikuburkan sebab selepas asar arwah dikuburkan…
Jadi kalau kami rushing balik pun,xkan sempat nak berjumpa dengan jenazah..Biarlah dia pergi dengan tenang..Dan pada masa yang sama,kaki en.husband sakit,aku pun tak boleh nak drive sebab kena pegang Nur awfiyah..Nak tak nak,en.husband terpaksa jugaklah drive walaupun sakit kaki..
Satu-satu dugaan yang datang…Alhamdulillah…kami hadapi dengan tenang..Semalam pulak Nur awfiyah jatuh dari buaian..yang sedihnya besi spring terkena pada pipi nur awfiyah..Bila tengok keadaan anak macam tu,luluh hati ni,bila melihat darah mengalir di pipi walaupun taklah banyak mana.tapi aku tetap rasa bersalah..Maafkan Umie ye nak!!.Nasib baik rumah kampung..Rumah papan,dan bernasib baik jugak,buaian Nur awfiyah beralaskan bantal..Alhamdulillah…kalau tak,aku tak dapat bayangkan bagaimana keadaan dia..Mungkin keadaan kelam kabut masa tu..Etahlah..aku pun tak tau nak cerita macam mana..Tapi sehingga sekarang aku rasa sedikit down disebabkan hal semalam..Allahuakbar..
Sempat pergi mintakkan air untuk Nur awfiyah sebab takut dia terkejut..Alhamdulillah…mudah-mudahan..hari ni aku memulakan tugas dengan tenang…Insyallah..amin

23 Comments

  1. Al-fatihah buat pakcik akak..
    betul2 dugaannya kak..tabah dan sabar..hadapi dengan tenang..insya'allah ada jalan penyelesaian nanti..
    moga awfiyah pon takde pape..semua normal..
    jatuh buai ni risau gak kak..

  2. Dugaan datang kerana Allah sayangkan kita…so kena banyak bersabar dan berdoa. In Shaa Allah semuanya akan baik-baik..

  3. Alfatihah buat pk.cik akak.
    banyakkan brsabar ye kak, In Sha Allah setiap diugaan ada hkmah..:)

  4. al fatihah buat pak cik akak
    bermacam dugaan dtgmoga akak tabah hadapi semuanya

  5. Allahu…dugaan nak dekat-dekat Ramadhan ni ye kak…semoga semuanya kembali normal…

    kesian kat awfiyah 🙁

  6. mati itu pasti..kita yang hidup doakan buat mereka..sabar ye..
    cuba ida guna spring y banyak..pengasuh saya guna 5 spring tp jenis lembut..alhamdulillah..ok..
    itu pon dia penah cerita pengalaman dia jaga ank orang..guna spring 2 je..jatuh bayi tu tp takde apa2 sebab alas bantal kan..

  7. Ya Allah..dugaannye..
    Alfatihah buat arwah pakcik akak tu ye..
    Semoga Awfiyah baik2 je i.Allah..
    Kak kalau dktor kata kemungkinan gaut, mintak buat bekam cepat..sebelum melarat. Insya-Allah.

  8. sabra ye KSD…insya Allah, semuanya akan baik2 belaka…

  9. sabar ye. ada hikmah di sebalik semua dugaan tu. moga awk sekeluarga terus tabah.

  10. salam takziah dan alfatihah buat arwah… ; semuanya kembali normal kan..anak pon ok..semuanya tu mengigatkan kita bertapa perancangan Allah itu kita tidak dapat menduga ; hanya mohon agar kita sentiasa dlm lindunganNya.

    p/s ..blogging ni sekadar hobi saja..yg mana lbh utama adalah diri dan keluarga ~ jgn kita sampai jd hamba kpd sesuatu yg membawa kepada perkara lagha wallhua'lam.
    Marhaban Ya Ramadhan…salam dan maaf utk semua.

  11. Al Fatihah untuk Uncle SD ya ..
    Sabar banyak2 dengan dugaan dan ujian Allah ..Allah menguji hambanya yang sabar..
    Moga en suami SD beransur sihat dan pulih sepenuhnya ..

  12. Saya masih ingat lagi dengan kisahdairry ni…
    Sebak pula baca entri kali ini. Ujian dari ALLAH S.W.T bertimpa-timpa datangnya. Nasib selamat beralaskan bantal kalau tidak saya sendiri pun tak dapat nak bayangkang jadinya.
    Apa pun yang berlaku, yang penting sentiasa berdoa agar dipermudahkn dalam setiap urusannya.

    http://adarain.com

  13. Salam takziah…
    Dugaan tnda Allah syg dan utk meningkatkan keimanan kita..

  14. allahu dugaan demi dugaan.. sabar ye kak..:)

  15. Takziah Aida & Al Fatihah buat arwah… semoga Allah sentiasa mencucuri rahmat ke atas rohnya & menempatkan beliau dikalangan org2 yg beriman… aamiin..

  16. salam takziah buat family akak.
    Apepun hadapi dugaan Allah dengan sabar. Semoga husband akak kembali sihat sakit kaki and fiyah sihat² je

Leave a Reply

Your email address will not be published.