Kadar Bayaran BRIM 2016

Assalamualaikum
brim 2016Kadar Bayaran BRIM 2016 | Seperti yang sedia maklum,selepas Bajet 2016,Kadar bayaran BRIM untuk tahun 2016 telah meningkat mengikut pendapatan isi rumah.Pembayaran BRIM telah dinaikkan manakala satu lagi kategori baru telah diperkenalkan.Dalam Kategori baru BR1M,penerima BRIM yang tersenarai dalam program E-Kasih dan berpendapatan bulanan bawah RM1000 akan menerima bantuan BRIM sebanyak RM1,050.
Kadar bayaran bantuan BRIM 2016 

brim 1 malaysia
Pendapatan Isi rumah Bawah RM1,000(e-kasih) RM1050
  • Ansuran Pertama = RM350 (Januari 2016)
  • Ansuran Kedua = RM350 (Mei 2016)
  • Ansuran Ketiga = RM350(September 2016)
Pendapatan Isi rumah Bawah RM3000 (RM1000)

  • Ansuran Pertama = RM300 (Januari 2016)
  • Ansuran Kedua = RM350 (Mei 2016)
  • Ansuran Ketiga = RM350(September 2016)
Kategori Isirumah RM3,001-RM4,000(RM800)

  • Ansuran Pertama = RM250 (Januari 2016)
  • Ansuran Kedua = RM250 (Mei 2016)
  • Ansuran Ketiga = RM300(September 2016)
Kategori BRIM Individu Bujang
  • RM400(Januari 2016)

Sumber: Sini
Kepada Penerima BRIM yang lepas dan yang bakal membuat pendaftaran,permohonan dan kemaskini BRIM 2016 online hanya akan dibuka pada 5 Disember 2015
Tempoh Permohonan dan Kemaskini
1 Disember-31 Disember 2015
Penerima BRIM sedia ada tidak perlu mendaftar lagi,tetapi hanya perlu mengemaskini maklumat peribadi termasuk alamat,maklumat anggota keluarga dan akaun bank.Pemohon sedia ada yang gagak mengemaskini BRIM 2016 akan menyebabkan permohonan gagal diproses
Kaedah Permohonan BRIM 2016
  1. Online
  2. Cawangan LHDN atau Kaunter Khas

10 Comments

  1. Sebenarnya masih ada penyelewengan BR1M ini Eda
    Sebaiknya kalau kita tak layak tak payahlah nak menipu kan
    Ada yg sepatutnya tak layak (boleh tengok dari EPF kan) tapi entah macam mana boleh pulak dpt

  2. yang memerlukan syukur dapat bantuan…yang cukup2 makan terkais-kais lah tanpa bantuan,tanpa subsidi…

  3. Tak pernah dpt BRIM pun…..so mcm takberarti jer tu semua huhu

  4. Tahniah pada yang dapat. Harap lebih telus lepas ni sebab yg lebih berkemampuan pon dapat jugak. Acaner tu.

  5. hari ini dah boleh update dah,,,tak sabar nak dapat duit br1m 2016 ni,,hehe

  6. aida x dpt pe pun yg ada 1M ni.
    duit skola rm100 pun da x dpt 2016 nanti.
    apala…

  7. rasanya dah update baru pembahagian 4 kali setahun.maksudnya RM250x4 kali yang RM1000 tu

Leave a Reply

Your email address will not be published.