SENAMAN KEGEL MEMBANTU MENGUATKAN OTOT LANTAI PELVIS

SENAMAN KEGEL MEMBANTU MENGUATKAN OTOT LANTAI PELVIS | Kalau dulu umi tak pernah ambil tahu pasal senaman untuk pelvis kita ni.   Yelah, kadang kala kita hanya menitikberatkan hanya untuk senaman ke atas anggota badan yang lain untuk mempertingkatkan kesihatan otot-otot dan anggota badan yang lain sehinggakan kita sebagai wanitaContinue Reading

Apa Itu Gerd dan 7 Gejala Yang Dihidapi Pesakit

Apa Itu Gerd dan 7 Gejala Yang Dihidapi Pesakit | Nampak macam biasa penyakit ni tetapi ia boleh menimbulkan ketidakselesaan kepada pesakit. Sebelum tu meh umi kongsikan apa itu gerd jika korang tidak mengetahui akan penyakit ini.Mana tau kan punca sakit yang ada pada korang antara 7 gejala Gerd diContinue Reading

Cara Mengekalkan Kesihatan Usus

Cara Mengekalkan Kesihatan Usus Ini Perlu Kita Ketahui | Jika usus kita sihat, maka kesihatan di dalam badan kita akan kekal sihat.Sebab tu kesihatan usus perlu dititikberatkan. ususu tidak memerlukan dorongan atau impuls otak untuk melakukan proses penghadaman kerana ia tidak memerlukannya.Usus bertindak dengan caranya dan otaknya yang tersendiri.Tidak terdapatContinue Reading

5 Jenis Teh Untuk Pesakit Kencing Manis | Bila dah dapat penyakit ni, banyak yang perlu dikorbankan terutama bab pemakanan. Tapi untuk terus sihat, kenalah jaga pemakanan supaya tahap kencing manis tidak terus memudaratkan . Pesakit diabetes ni memang perlu kawal makanan dan minuman manis yang bergula atau bersusu.Tapi bagaimanaContinue Reading

7 MINUMAN BAIK UNTUK JANTUNG

7 MINUMAN BAIK UNTUK JANTUNG | Nak jantung kekal sihat amalkan minuman yang baik untuk jantung selain dari senaman yang cukup untuk kuatkan jantung kita Kopi dan teh juga tersenarai didalam 7 minuman baik untuk jantung ni.Mungkin ada diantara kita yang mengatakan bahawa air kosong sahaja yang bagus untuk menjagaContinue Reading