Assalamualaikum Alhamdulillah..Dah hampir dengan Ramadhan..Moga kita dipertemukan dengan Ramadhan nanti Insyallah.. Bila dah nak puasa nie,mulalah kan nak tahu jadual berbuka puasa untuk tahun ni.Siap-siap tampal dekat tepi komputer dan dekat rumah…Itu dah memang wajib aku buat setiap tahun..Tak lupa jugak,mesti nak bukak radio sebab nak dengar azan..yelah..kekadang azan katContinue Reading

Assalamualaikum Wah,x hengat entry  nie..Baru 1st Ramadhan dah cerita pasal persiapan raya. Tak hairanlah sekarang nie kalau persiapan raya disediakan sebelum puasa lagi.Mungkin sebab tak nak berasak-rasak mencari persiapan raya seperti baju raya dan keperluan lain lagi. bagi aku persiapan raya tu penting,sebab bila dah pertengahan puasa baru nak beliContinue Reading

Assalamualaikum Esok bermulalah umat islam menunaikan kewajipan berpuasa.Mungkin ramai esok yang cuti..Tapi tidak aku okeh!! Sedang berfikir menu yang simple untuk bersahur.. Di kesempatan ini  Malam nie dah boleh baca niat nie Sama-sama kita menjaga lidah dan mata serta kelakuan kita ye.jangan Ponteng-ponteng puasa.Harap dapat puasa penuh tahun nie..Insyallah..Continue Reading