Showing 192 Result(s)
PARENTING

10 Idea Aktiviti Untuk Anak Dalam Tempoh PKPB

10 Idea Aktiviti Untuk Anak Dalam Tempoh PKPB | Bukan mak pak je tepu otak bila terpaksa duduk di rumah, anak pun boleh tepu otak bila takde aktiviti yang menyeronokkan dia di rumah. Bermula dari awal bulan 11 hari tu sampailah hujung bulan 12 nanti sekolah ditutup.Pembelajaran anak-anak mungkin sedikit terganggu apabila terpaksa dicutikan. Dah la masa tempoh PKP pertama tu banyak pembelajaran tertinggal.Bila dah mula bersekolah, terpaksa pulak berselang …

Hantar Anak Belajar Bahasa Inggeris Di KLC Language Centre
PARENTING

Hantar Anak Belajar Bahasa Inggeris Di KLC Language Centre

Hantar Anak Belajar Bahasa Inggeris Di KLC Language Centre |Impian umi dari dulu lagi nak anak pandai berbahasa Inggeris.Bukan untuk sesiapa, tapi untuk masa depan dia jugak sebab bagi umi bahasa inggeris tu penting apabila dia di alam pekerjaan kelak. Bukan nak kata kat sekolah takde belajar bahasa Inggeris, cuma mungkin tak cukup pembelajaran yang diajar pada tahap yang lebih bagus.Sebab di Sekolah je dah banyak matapelajaran yang diajar dan …

Nak Bahagiakan Isteri? Ikuti 15 Pesanan Penting ini
FAMILY PARENTING

Nak Bahagiakan Isteri? Ikuti 15 Pesanan Penting ini

Nak bahagiakan isteri? Ikuti 15 pesanan penting ini | Perkahwinan yang bahagia terletak pada sikap toleransi antara isteri dan suami.Bila pasangan tidak ambil kisah tentang pasangan masing-masing maka timbullah persengketaan.Rumahtangga semakin goyah dek kerana sikap sambil lewa dan mengakibatkan rumahtangga menjadi hancur. Anak adalah amanah dari Allah swt yang perlu kita jaga.Bukan untuk dibiar begitu je kan? Begitu juga isteri.Mereka juga amanah dari Allah untuk sang suami pegang dengan penuh …

Tabiat Mengisar dan menggesel gigi ketika tidur
INFO PARENTING

Tabiat Naura Mengisar dan menggesel gigi ketika tidur

Tabiat Naura Mengisar dan menggesel gigi ketika tidur | Begitulah tabiat Naura bila tidur malam.Umi tak pasti kenapa tetapi memang selalu sangat kedengaran dia menggesel gigi sewaktu tidur. TABIAT MENGISAR DAN MENGGESEL GIGI KETIKA TIDUR ADAKAH BRUXISM MEMBAWA MASALAH? ANTARA KOMPILASI AKIBAT BRUXISM INI IALAH APA YANG MENYEBABKAN BRUXISM

10 rahsia nak anak jadi bijak
PARENTING PARENTING TIPS

10 rahsia nak anak jadi bijak

Satu kebahagian bila kita dapat melihat anak membesar menjadi orang yang bijak pandai.Bukan keluar je anak tu, terus jadi bijak.Yang penting nak anak jadi bijak kena tahu 10 rahsia ini. Kat sini Umi ada baca beberapa rahsia untuk cara untuk anak kita bijak.Mana tau boleh kita adaptasi kan untuk anak-anak kita kan..Weh!! nak bagi tau perkara yang benar ni.Ibu bapa sekarang mengajar anak lebih mencabar dari mak pak kita dulu …

Tanda anak mengalami Autism dan perbezaannya dengan ADHD?
PARENTING PARENTING TIPS

Fahami apa itu Autisme dan ciri cirinya

Fahami apa itu autisme dan ciri-cirinya. Semestinya kita risaukan bila anak menunjukkan kelakuan yang pelik.Sebagai ibubapa tentunya kita selalu cakna mengenai perilaku setiap anak.Bila anak-anak kita melakukan perkara pelik, benda yang patut kita lakukan.Fahami tentang autisme dan Ciri-ciri yang terdapat pada anak yang mengalami autisme perlu dititikberatkan Setiap ibu bapa nakkan anak sihat dan cerdas.Untuk kita capai matlamat ini, rapi dari sudut kesihatan dan pemakanan mereka memerlukan kita titikberatkan. Di …

teknik ajar anak baca tanpa guna buku
PARENTING PARENTING TIPS

Ajar Awfiyah membaca menggunakan Poster

Ajar Awfiyah membaca menggunakan Poster | Bahan untuk ajar anak membaca bukan hanya fokus pada buku sahaja.Banyak medium lain yang kita boleh guna selain buku. Apa yang akan berlaku kalau kita hanya ajar anak menggunakan buku? Anak akan cepat bosan Anak dikatakan asyik bermain Anak dikatakan lambat belajar Sepanjang PKP umi ada mengajar kakak fiyah menggunakan buku bacalah anakku.Kena kental untuk ajar anak sendiri tau. So far umi suka pembelajaran …