Vitamin Untuk Kulit Yang Perlu Korang Tahu

Vitamin Untuk Kulit, bukan badan je memerlukan vitamin malah kulit juga memerlukan vitamin.Tapi pastikan vitamin yang diambil tidak menyebabkan kulit kita menjadi lebih teruk. Vitamin C mungkin merupakan vitamin paling dikenali dan sememangnya layak untuk dihargai kerana fungsinya yang pelbagai kepada kesejahteraan tubuh, termasuklah pemulihan dan pertumbuhan tisu-tisu, mengekalkan kesihatanContinue Reading

KELEBIHAN PENGAMBILAN YOUGURT | ada ke dikalangan korang yang suka makan yougurt? Tahu tak manfaat pengambilan yougurt sangat bagus untuk kesihatan kita. Yougurt adalah sejenis makanan/ minuman yang berasaskan susu dan boleh diperolehi dalam pelbagai perisa.Ia juga boleh dimakan begitu sahaja atau di masukkan dalam makanan. Bakteria yang ada  diContinue Reading

Tapak tangan berpeluh ni kalau dilihat macam bukan penyakit, tapi bila dibiarkan akan terus melarat dan buat sipesakit ni rasa tak selesa.Apa punca dan rawatan untuk tapak tangan berpeluh ni? Kalau dikalangan adik beradik umi ni, umi takdelah ketara sangat tangan berpeluh atau lebih tepat tangan basah.Ada dua orang adikContinue Reading

Assalamualaikum Dulu aku pernah cerita pasal gout ni.Bukan apa,bila ada antara family kita yang terkena gout,automatically,kita yang mendengar ni,rasa kasihan..Bila bab nak makan bersama-sama mereka ni,kadang-kadang rasa kasihan apabila hidangan yang kita hidangkan tu,tak boleh disentuh oleh mereka Kesian kan..Kalau di entry Gout: Punca dan Cara mengatasinya,aku ada kongsikan bagaimanaContinue Reading

10 Langkah ibu bapa perlu dibuat bila anak demam | Pernah tak korang rasa tak tentu arah dan panik bila anak kena demam yang tinggi? kita sebagai orang tua ni,bila ada anak ni,ada sahaja perkara yang perlu kita tahu,dan perlu kita amik tahu.Bukan main belasah je.Bila anak demam,terus gi klinik.bagiContinue Reading