Buku Nota Lengkap Mudahnya Belajar Ilmu Tajwid

Buku Nota Lengkap Mudahnya Belajar Ilmu Tajwid | Buku keluaran baru ni sangat-sangat memberi manfaat kepada ibubapa yang nak mendalami pengajian al-quran.

Yelah, bila dah lama sangat meninggalkan sekolah ni, dengan urusan hakiki kadang-kadang buat kita lupa dengan ilmu-ilmu tajwid ni.Nak-nak bila kita sendiri nak mengajar anak-anak mengaji.Kalau takde ilmu di dada ni, macam mana nak ajar orang kan.

Dengan terbitnya buku mudahnya belajar tajwid keluaran dari Mommyhappy ni sedikit sebanyak membantu kita sebagai ibubapa mengajar anak-anak.Disamping tu jugak, kita sendiri dapat refresh balik ilmu-ilmu tajwid yang kita pernah belajar dulu.

Buku Nota Lengkap Mudahnya Belajar Ilmu Tajwid

Ramai orang fikir belajar ilmu tajwid ni susah nak faham, susah nak ingat sebab banyak sangatlah pecahan dan cabangnya.Itu belum lagi maksud hukum tajwid.Belum lagi cara bacaannya.Ramai murid-murid yang rasa susah sangat nak ingat ilmu tajwid dan cuba untuk buat nota tapi tak lengkap.

Dan ramai juga ibubapa yang berminat untuk mengajar sendiri anak-anak supaya dapat membaca Al-Quran dengan tajwid dengan mengikut kaedah yang betul dan yang mudah difahami.

Baca juga : Latih anak menulis dengan Buku 125 kawalan pensel

Lagi-lagi pulak sekarang ni kita berdepan dengan pendemik Covid-19, tak boleh nak hantar anak mengaji.Jadi kita sebagai ibubapa takkan nak biarkan anak tu tak belajar mengaji kan?

Jadi apa yang boleh memudahkan ibubapa untuk mengajar nak mengaji adalah dengan adanya buku mudahnya belajar ilmu tajwid ni.

Buku Nota Lengkap Mudahnya Belajar Ilmu Tajwid

KEBAIKKAN BUKU NOTA LENGKAP MUDAHNYA BELAJAR ILMU TAJWID

  • Merangkumi kesemua asas-asas ilmu tajwid
  • Berbentuk nota dan carta yang lengkap dengan menggunakan bahasa yang moden dan mudah difahami.
  • Mempunyai ilustrasi yang menarik, berwarna warni serta dilengkapi dengan contoh-contoh bagi setiap hukum.
  • Sesuai digunakan oleh ibubapa untuk mengajar anak-anak dirumah kerana mempunyai panduan yang sangat lengkap.
  • Sesuai digunakan oleh murid-murid yang bersekolah dan juga orang dewasa.
  • Sesuai digunakan oleh para guru atau Ustaz-Ustazah yang bercadang untuk membuka kelas pengajian tajwid atau kelas persendirian.
  • Sesuai juga untuk dijadikan bahan rujukan bagi para guru disekolah agama dan persendirian.

Buku Nota Lengkap Mudahnya Belajar Ilmu Tajwid

Kesimpulannya yang umi nak bagitahu, buku ini sangat bagus dan sesuai untuk kesemua peringkat usia, dewasa atau kanak-kanak, para guru, ustaz dan ustazah serta usahawan yang berminat untuk mendalami ilmu tajwid agar dapat mengetahui cara membaca Al-quran dengan betul seperti yang dituntut dalam agama islam.

BAHAGIAN ISI KANDUNGAN YANG TERKANDUNG DALAM BUKU MUDAHNYA BELAJAR TAJWID

  1. Ulumul Quran
  2. Adab-adab membaca Al-quran
  3. Pengenalan ilmu tajwid
  4. Hukum mempelajari tajwid

dan beberapa lagi bahagian yang boleh belajar.

Buku ini tidak ada dijual di mana-mana kedai buku.Ianya hanya dijual oleh ejen-ejen Mommyhappy sahaja.

Untuk korang yang berminat mendapatkan buku ni, bolehlah terus berhubung dengan umi.

Facebook : My Litto Kids Shop

Instagram : Mylittokidsshop

Whatssap No : wasap.my/601127390866/bukutajwid

siti Rohaida

Blog about parenting, tips parenting, deco, homeschooling activities, travel and beauty.Welcome to kisahsidairy blog

2 thoughts on “Buku Nota Lengkap Mudahnya Belajar Ilmu Tajwid

  • February 2, 2021 at 1:57 pm
    Permalink

    Bagus Eda buku ni… tak rugi pun aku beli.. makaseh jualnya..
    Waaa akhirnya pink juga blog ko..nampak kemas dan tersusun..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *