Azizan Osman Penyebab Asyraf Berubah Dedah Datuk K

Azizan Osman Penyebab Asyraf Berubah Dedah Datuk K.Perubahan tu mestilah akan dirasai oleh ahli keluarga sendiri kan berbanding orang luar.

Orang luar takkan tahu  tentang ahli keluarga kita.Itu yang terjadi pada Asyraf iaitu anak Datuk K selepas menjadi anak didik Datuk Wira Dr Azizan Osman.Kejayaan Asyraf Khalid adalah kerana Mentornya.

Tengok sahaja cerita tentang Richworks yang komited bantu 65,000 usahawan bangkit dari pendemik di tahun 2021.Walaupun masa tu kita tengah struggle untuk hidup di zaman PKP.

Apa yang penting kita kena cari ilmu dari mentor yang boleh ubah kita dari zero to hero.Bukan mudah dan bukan senang untuk berjaya tau.Semuanya atas diri kita mengetahui cara dan bagaimana untuk berjaya keluar dari kepompong yang terlalu selesa dalam bisnes

Semua pasti tahu kan yang Richworks lahirkan jutawan yang ramai dalam perniagaan di Malaysia ni.Sebut sahaja tentang anak didik Dr Azizan Osman pasti membuatkan mereka tersenyum bangga.

Titan Richworks telah melahirkan ramai usahawan bumiputra berkat dari bimbingan Datuk Wira Dr Azizan Osman sendiri.

Dalam satu hantaran video yang dikongsikan oleh anak tiri Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Asyraf Khalid, Datuk k merakamkan penghargaan kepada Azizan yang dapat mengubah dan membimbing anaknya bukan saja dalam bisnes malah kehidupan dalam tempoh 3 tahun saja.

 

 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Asyraf Khalid™ (@asyrafkhalid)

 

Menurut Asyraf ketika ditemui berkata, ucapan tersebut dibuat ketika makan malam dan sempena sambutan hari lahir bapanya di rumah ibu bapanya Isnin lalu.

“Membuat beliau bangga dengan saya merupakan ‘big why’ selama ini.

“Alhamdulillah, semuanya berubah bila bertemu dengan Mentor saya yang betul-betul ubah bisnes Mutyara, malah hidup dan memberikan saya banyak perspektif lebih baik,” katanya dalam hantaran itu yang telah ditonton hampir 15,000 orang dalam tempoh beberapa jam saja.

Dulu Asyraf merupakan budak nakal dan selalu mengecewakan bapanya serta merasakan diri ini sangat tak berjaya.

Tambah Asyraf, beliau faham perjalanannya masih jauh namun beliau sangat bersyukur dengan luahan bapanya buat pertama kali di hadapan mentor sendiri.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada bapa yang membesarkan saya sebegini, sentiasa beri bimbingan, tak berikan saya kesenangan dan sentiasa percaya meskipun banyak kegagalan dalam hidup.

 

 

“Saya ambil kegagalan itu sebagai pengajaran dan terima kasih kepada Mentor yang dapat mengeluarkan potensi yang ada dalam diri ini,” jelasnya.

Dalam pada itu, Asyraf melihat Azizan sebagai mentor yang terbaik buat dirinya yang bukan hanya membimbing mengenai bisnes semata-mata malah secara holistik termasuk kepimpinan dan perhubungan sesama manusia dan bersama Maha Esa.

“Malah nilai-nilai baik ada dalam lingkungan anak didik Azizan dan RichWorks membuatkan beliau menjadi lebih baik lagi.

“Mereka meskipun sudah mencapai kejayaan pada satu tahap yang baik dengan jualan jutaan ringgit masih rendah diri, tidak lokek berkongsi ilmu dan perkara betul dilakukan,” ujarnya.

Sementara itu, Datuk K dalam ucapannya turut mencemburui dan kagum kebolehan yang dimiliki Azizan melahirkan ramai usahawan jutawan.

“Saya pun cemburu dan kagum dengan Azizan, kerana ada kebolehan membina ramai jutawan yang mana saya tak boleh buat.

“Bayangkan jutawan yang Azizan bimbing ini, boleh mengingati Tuhan, beribadah, bersedekah daripada hasil kejayaan mereka, saya percaya sebahagian pahala akan dapat kepada beliau kembali kerana hasil bimbingan, didikan dan tunjuk ajarnya.

Azizan Osman Penyebab Asyraf Berubah Dedah Datuk K

“Azizan memimpin tangan mereka semua, tunjuk mereka mana longkang, mana tempat nak kena langkah, mana tempat nak kena lompat, awak semua (rakan usahawan jutawan) sangat beruntung. Saya tak dapat ini semua ketika seusia anda dan masa memulakan perniagaan,” jelasnya.

Sementara itu, Datuk K turut mengingatkan bangsa usahawan yang berjaya tidak melupakan individu yang masih merangkak dan berusaha keras untuk mencapai kejayaan.

“Jangan lupa masyarakat lain, di luar sana ada juga orang yang tak berjaya seperti kita, jangan terlalu berbangga dan ego, tapi ‘be humble, more humble and more humble’, ajar mereka untuk capai kejayaan,” ujarnya.

Sebab tu bila korang ada perniagaan atau sedang ingin membangunkan satu perniagaan carilah ilmu dan mentor seperti ini.Dr Azizan Osman ubah sikap kita yang suka berlengah-lengah dalam perniagaan dan bantu usahawan-usahawan ini menjadi peniaga yang berjaya.

Jadi jika antara korang yang bercita-cita menjadi salah seorang Peniaga yang berjaya, jom masuk kelas bimbingan usahawan bersama Richowrks disini.Richworks International adalah sebuah syarikat penganjur acara dan seminar terbesar dalam bidang pembangunan keusahawanan.

Klik Link ni : Telegram Dr Azizan

Umi sendiri teringin nak masuk kelas Dr Azizan ni cuma belum berkesempatan untuk join sebagai Titan.pernah juga dulujoin beberapa seminar dari Richworks ni.Dan beberapa kali juga mendengar dari mulut anak didik DAO sendiri bagaimana beliau berjaya hasil dari didikan dari DAO.Kalau dengar mesti korang bersemangat jugak nak hadir kelas-kelas dari Richworks ni.

Richworks bukan mengajar anak didik mereka tentang duit je, malah dalam kehidupan banyak benda kita nak betulkan.Bukan sekadar nak betulkan strategi pemasaran dan sebagainya.Tengok je Video di atas dari Datuk K yang mengatakan bahawa anaknya berubah bukan sahaja untuk perniagaan malah dalaman diri anaknya juga.Beliau betul-betul berbangga dengan kejayaan dan perubahan terhadap anaknya selepas menjadi anak didik DAO.

Sebab tu korang kena join link Telegram Richworks untuk mendapatkan info-info kelas dan seminar yang akan dijalankan dalam masa-masa terdekat ni.Kutip ilmu untuk terus menjadi orang yang berjaya bukan sahaja dalam kehidupan malah dalam perniagaan.

 

#kejayaanAsyrafKhalid

#datukkhalid

#keluargactnurhaliza

#anakdidikazizanosman

#richworkslahirkanjutawan

#titanrichworks

#mentorusahawan

#BitersXRichworks

Loading

1 Comment

  1. Kejayaan sesaorang kadang memang datang sokongan keluarga juga kan.. Tahniah buat Asraf dan Tya…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *