Showing 24 Result(s)
Tanda anak mengalami Autism dan perbezaannya dengan ADHD?
PARENTING PARENTING TIPS

Fahami apa itu Autisme dan ciri cirinya

Fahami apa itu autisme dan ciri-cirinya. Semestinya kita risaukan bila anak menunjukkan kelakuan yang pelik.Sebagai ibubapa tentunya kita selalu cakna mengenai perilaku setiap anak.Bila anak-anak kita melakukan perkara pelik, benda yang patut kita lakukan.Fahami tentang autisme dan Ciri-ciri yang terdapat pada anak yang mengalami autisme perlu dititikberatkan Setiap ibu bapa nakkan anak sihat dan cerdas.Untuk kita capai matlamat ini, rapi dari sudut kesihatan dan pemakanan mereka memerlukan kita titikberatkan. Di …

Petua tidur Rasulullah s.a.w yang perlu kita ketahui
ILMIAH

Petua tidur Rasulullah s.a.w yang perlu kita ketahui

Nak tidur ni bukan letak kepala kat bantal terus je tidur.Ada adab-adab supaya tidur kita tu bukan sekadar tidur.Nak tidur berkualiti kena ikut petua tidur Rasulullah s.a.w yang perlu kita ketahui. Seorang yang berusia 60 tahun akan menghabiskan masa lebih kruang 20 tahun untuk tidur.Sekrianya dia tidur mengikut sunnah Rasulullah s.a.w, maka tidurnya akan jadi ibadah.Allah swt hanya akan menerima ibadah yang dilakukan dengan ikhlas.Tidur adalah ibadat yang paling ikhlas. …

McD Spicy Korean Burger Sedap ke Tidak?
FAMILY

McD Spicy Korean Burger Sedap ke Tidak?

Secara kebetulan masa sambut birthday Naura Auni yang ke 5 hari tu, babah order Mcdonalds.Ditanya pulak umi nak makan apa.Umi terus teringat Mcdonalds ada keluaran baru iaitu Mcd Spicy Korean Burger.Umi pun menumpang sekali order. kisah Sambutan Suprise Birhtday Naura ada umi ceritakan di Entry Suprise Birthday. Seingat umi, umi pernah lah rasa Spicy Korean Burger ni dulu.Umi ingat nak sambut birthday Naura Auni masa hari raya haji nanti.Tapi disebabkan …

resepi Hati Lembu Masak Kicap mudah dan Sedap
RESEPI

Hati Lembu Masak Kicap mudah dan Sedap

Masa misi mencari bahan basah semalam, babah tiba-tiba pula teringin nak makan hati masak kicap. Serius umi memang tak pernah masak masak hati lembu ni. Jadi, jom kita masak Hati Lembu Masak Kicap mudah dan Sedap Tapi banyak si suami nak makan, kita kenalah tunaikan juga kamu permintaannya. Walaupun umi tau, umi kena juga memasak lauk lain untuk anak-anak. Jadi, setelah meng google resepi hati masak kicap ni, rupanya mudah …

Jualan Kaw Kaw BookXcess Online
BLOG

HARGA SERENDAH RM1 DI JUALAN KAW KAW BOOKXCESS ONLINE

Kaw kaw murah! Kedai buku terkemuka Malaysia, BookXcess buat pertama kalinya akan melancarkan Jualan Kaw Kaw dengan menampilkan lebih daripada 3,000 judul buku Bahasa Melayu dengan harga serendah RM1! Jualan ini akan berlangsung dari 24 hingga 30 Julai 2020 secara atas talian melalui laman sesawang bookxcessonline.com.    Bagi jualan yang berlangsung selama seminggu ini, para pencinta buku boleh menantikan judul baru yang akan diperkenalkan pada setiap hari.    Para ibu …

beli barang eco di shopee
ONLINE SHOPPING

Barangan EcoShop dah ada di Shopee ? Bahaya atau tidak?

Bahaya atau tidak ni? Korang yang gemar sangat masuk kedai Eco mesti akan lebih gembira bila boleh beli barangan Eco secara Online Shopee.Tak perlu nak beratur panjang lagi untuk membayar korang di kedai Saka ni.Sekarang dah boleh beli secara online je. Seriuslah bila umi terpandang Ecoshop di Shopee tu, terus rasa teruja beb..Kemahin laju umi scroll keatas ke bawah cuci mata hanya di depan komputer dan phone je beb.So ini …

20 menu berpantang bersalin normal dan czer
RESEPI

20 menu berpantang bersalin normal dan czer

Ramai betul kawan-kawan umi yang mendapat cahaya mata tahun ni.Alhamdulillah, bertambah umat Nabi Muhammad SAW.Bermulalah episod berpantang selama 40 hari dan makan menu berpantang untuk mereka yang bersalin normal dan czer ni.Untuk lebih sihat dan bertenaga.   Baca seterusnya: Pengalaman bersalin Czer Dalam pantang ni kita kena lebihkan pengambilan halia dan bawang putih tau.Sebab apa, selalunya ibu berpantang ni memang banyak angin.So, dua benda ni memang bagus untuk menghalau angin …

tarikh hari raya haji 2020
WORDLESS WEDNESDAY

Wordless Wednesday #45 -Tarikh Hari Raya Haji 2020

Wordless Wednesday #45 -Tarikh Hari Raya Haji 2020 telahpun diumumkan semalam dan telah ditetapkan mengikut tarikh yang telah diperkenankan. Baca juga  – Keistimewaan 10 hari dibulan Zulhijjah   Tarikh Hari Raya Haji Pada tahun 2020 adalah pada 10 Zulhijjah 1441H Bersamaan dengan 31 julai 2020M Walaupun rakyat tak dapat nak mengerjakan Haji pada tahun ini, kita terpaksa redha kerana Pendemik Covid 19 masih lagi berleluasa di luar sana. Semoga dengan …