Showing 23 Result(s)
BULETIN

THE LEGO® TECHNIC™ LAMBORGHINI SIÁN FKP 37 UNVEILED IN MINIATURISED SUPERCAR LAUNCH

INTRODUCING THE LATEST LEGO® THUNDERBOLT: THE LEGO® TECHNIC™ LAMBORGHINI SIÁN FKP 37 UNVEILED IN MINIATURISED SUPERCAR LAUNCH | Today, the LEGO Group and Automobili Lamborghini unveiled the eagerly awaited LEGO® Technic™ Lamborghini Sián FKP 37 in true style.   The showstopping reveal featured all the suspense, emotion and excitement of a supercar launch event – but was miniature in scale and powered entirely by LEGO Technic elements.    The star …

FAMILY

Selamat Hari Raya AidilFitri 2020 – Family Potret

Selamat Hari Raya AidilFitri 2020 | Tak terlambat lagi rasanya untuk umi ucapkan Selamat Hari Raya kat korang kan? Baru naik kerja hari ni, Hari raya ke-4 dah pun Ramai ke yang dah naik kerja hari ni? Ikutkan umi nak sambung cuti tapi bila fikir bukan boleh beraya pun kan? So kita beraya di office jelah.Anak-anak di rumah babah dan nenek jaga. So, umi ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF …

Garis Panduan Sambutan Hari Raya Aidilfitri dalam tempoh PKPB
INFO

Garis Panduan Sambutan Hari Raya Aidilfitri dalam tempoh PKPB

Garis Panduan Sambutan Hari Raya Aidilfitri dalam tempoh PKPB | Lagi sehari kita akan berjumpa dengan syawal.Ramadhan akan pergi dan tak tau bila akan kembali lagi . Syahdu bila mengingatkan Ramadhan tahun ni berbeza sangat dengan ramadhan yang lepas-lepas di mana kita boleh meraikan dengan bersolat terawih di masjid, mengunjungi tempat-tempat ibadah, berkumpul bagi sesuatu perkara yang baik. Walaupun begitu, walaupun ramadhan kali ini berbeza, tetap ada keistimewaannya sendiri dimana …

siput sedut masak lemak batang keladi
RESEPI

Siput Sedut masak lemak keladi, tak cukup sebekas

Siput Sedut masak lemak keladi, tak cukup sebekas | Siapa peminat siput sedut sila komen di bawah ye.Hari ni umi nak cerita pasal kisah umi dengan siput sedut ni. Seriuslah nak bagitau kat korang yang membaca, umi baru je pandai makan siput sedut ni 10-15 tahun ni yang lepas.Kalau tak silapt umi lah.Zaman anak dara lagi masa tu..Memang dari kecil umi tak pernah makan siput sedut ni tau.Sebab mak tak …

8 langkah mudah cuci karpet di rumah
TIPS

8 langkah mudah cuci karpet di rumah

8 langkah mudah cuci karpet di rumah | Bab nak cuci karpet ni memang bukan satu kerja yang mudah ye ibu-ibu.Dengan kudrat kita ni, kadang-kadang tak termampu nak bersihkan. Tapi memandangkan dah berhabuk, kotor dan bau hapak pada karpet tu tak boleh nak dibendung lagi, jadi nak taknak terpaksalah kan buat.Kadang terfikir macam mana cara nak cuci karpet sendiri di rumah dengan mudah.Yelah, kalau nak hantar ke kedai kena jugak …

PRODUK REVIEW

Collara Whitening Booster atasi masalah period?

Collara Whitening Booster atasi masalah period? | Apa lagi kehebatan Collara Whitening Booster ni selain buat kulit putih gebu satu badan? Kalau korang baca entry umi di sini, pastinya korang tau kan kehebatan Collara Whitening Booster ni.Umi recap baliklah apa kelebihan pengambilan Collara Whitening Booster ni Collara ni bukan sahaja memutihkan, ada lagi kelebihan lain yang perlu korang tahu, baca di bawah ni ye. Mencerahkan kulit Mencerahkan 1 badan Menaikkan …

ikan bawal emas
RESEPI

Resepi Ikan Bawal Emas Masak Lemak Cili Api

Resepi Ikan Bawal Emas Masak Lemak Cili Api | Jalan-jalan kat pasar hari tu entah kenapa teringin nak nak beli Ikan Bawal Emas ni hah.Tanya babah sedap masak apa, dia kata masak lemak cili api. Selalunya umi beli ikan bawal hitam tu je.Sedap gak buat 3 rasa ke ape kan? Tapi hari tu saja nak tukar selera.So, umi beli je seekor suruh kerat 4.Hah..gitulah.. Resepi Masak lemak mudah je.Takdelah susah …

peluang bisnes soya
PRODUK REVIEW

Jana Pendapatan Dengan Mesin Soya

Jana Pendapatan Dengan Mesin Soya|Mesin soya digunakan untuk menjadikan proses pengeluaran air soya lebih cepat, lebih efisien dan menjimatkan masa. Mesin kacang soya moden kini dilengkapi dengan penapis. Penampilan mesin juga lebih menarik, mudah dikendalikan dan cekap. Selain kacang soya, mesin ini juga boleh digunakan untuk produk berasaskan beras. Perniagaan air soya juga tidak asing lagi di negara kita. Ia sangat popular dan terdapat ramai orang telah menceburinya kerana mampu …

kurma ajwa asli rihura herbs
PRODUK REVIEW

11 Sebab kenapa perlu pilih Kurma Ajwa Asli Madinah keluaran Rihura Herbs Enterprise

11 Sebab kenapa perlu pilih Kurma Ajwa Asli Madinah keluaran Rihura Herbs Enterprise| Tak kiralah bulan puasa atau tak bulan puasa pun, ramai yang mengamalkan pengambilan Kurma untuk kesihatan mereka. Umi juga mengambil kurma tak kiralah di bulan puasa ataupun tak.Korang taukan, khasiat yang ada pada kurma tu sangat banyak.Apatah lagi kalau dapat kurma ajwa asli Madinah yang boleh dikatakan mempunyai gred premium yang tinggi.Apa yang umi taulah kan, kurma …

KHUTBAH HARI RAYA AIDIL FITRI NEGERI JOHOR 1441 HIJRIAH / 2020 MILADIAH
INFO

KHUTBAH HARI RAYA AIDIL FITRI NEGERI JOHOR 1441 HIJRIAH / 2020 MILADIAH

KHUTBAH HARI RAYA AIDIL FITRI NEGERI JOHOR 1441 HIJRIAH / 2020 MILADIAH | Lagi beberapa hari lagi kan kita nak sambut syawal. Sedih memang sedih kerana kita hanya mendengar khutbah hari raya dari kejauhan sahaja.Tapi untuk menunaikan solat sunat Aidilfitri di Masjid masih lagi tidak dibenarkan. Tapi ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.Giliran ketua keluarga mengetuai bacaan khutbah ini untuk seisi keluarga kan? Kalau tak kita takkan berpeluang untuk …