• Uncategorized

    Pau Viral Di Melaka

    Assalamualaikum Hai korang☺☺Al kisah masa baru-baru ni aku balik Melaka,aku ada ceritakan percutian aku ke Melaka di entry Percutian singkat Melaka-Pahang. Balik Melaka hari tu tak kemana pun,husband balik sebab nak uruskan tanah mak dia je.Tak lebih dari tu,So jalan-jalan berdekatan tu je. Al-kisahnya juga,masa pergi ke Taman Debunga di Merlimau Melaka ternampaklah PAU VIRAL yang sibuk orang dok viralkan baru-baru ni.Sebenarnya kat mana-mana pun dah ada PAU VIRAL ni.Biasalah bila dah Viral tu,ada jelah yang akan menjualnya di mana-mana.Boleh buat bisness maju weh. Kalau tengokkan PAU VIRAL ni,macam kita rasa nak makan benda yang betul je kan.Tengok jelah PAU yang dalam gambar ni.Imaginasi aku mestilah ayam bila nampak PAU…

  • Uncategorized

    Biskut Gery Viral Dah Dapat

    Assalamualaikum Hai korang☺☺☺☺Sihat?…Dah cuba ke Biskut Gery Yang sedang Viral berbulan yang lepas. Actually,aku takdelah sangat nak mencari biskut tu,Sebab kalau pi pasar malam pun ada je orang jual. Tapi tak pernahnya nak membeli..Ada gak niat nak rasa biskut tu,Tapi bila nampak,boleh buat bodoh je kan. Hadoii..Orang dah lama peram dalam rumah biskut Viral tu,ko baru nak mencuba?? Ketinggalan zaman? emmmm…biarlah orang kata nak ketinggalan zaman pun..Kebiasaannya kalau benda-benda viral ni,sekejap je..Lepas tu hilanglah ceritanya kan. Nak dijadikan cerita,Masa aku keluar makan tengahari,di tempat yang biasa aku makan,tempat pakcik jual buah,dekat tepi buah potong tu,ada bakul,dalam bakul tu ada biskut Gery ni..Saja suruh korang baca ayat budak-budak sikit.Tapi masa sampai…

  • Uncategorized

    Pau Cendawan Yang Viral

    Assalamualaikum Mesti korang teringat kan di pertengahan bulan puasa agaknya,Viral tentang kisah orang ramai beratur panjang untuk mendapatkan Pau Cendawan ni..Di putrajaya kalau tak silap aku,orang sanggup beratur panjang untuk mendapatkannnya.Yelah,tengok pau ni pun dah unik kan.unik lagi bila ia dikatakan seperti cendawan..Bagaimana rasanya tu wallahualam. Tapi bagi kita yang duduk nun jauh disini,semestinya rasa teruja nak merasainya jugak,Dah namanya jauh,cuma dapat tengok dari jauh lah je kan. Tapi tak kusangka,raya ke empat,adik pada kawan aku (dia memang stay kat rumah mak aku)balik,bawak pau ni yang dah di frozenkan.Mak aku tinggal kukus je balik..Bila dah terhidang atas meja,makan petang tuari,terus aku teringat Pau Cendawan ni pernah viral masa dalam bulan…