• Uncategorized

    Cerita Orang Baru

    Assalamualaikum Merujuk kepada entry SINI…Memang belum berkesempatan untuk menziarah adik aku tu. Kesian Dia..Harap-harap hujung bulan nie dia balik kampung.Boleh tengok anak dia..Cubit-cubit pipi baby boy tu..boleh cium-cium pipi dia. Aku paling suka cium bau baby..orang kata bau baby tu macam bau syurga..Wallahualam.. Hari nie aku nak share pic dan juga nama yang diberi oleh mama ngan papa nya.Ikutkan dulu papanya suka sangat dengan nama ADAM..Tapi tak tau kenapa bila dah keluar seorang lelaki,lain pulak namanya. Mybe Aura daripada Ahmad Nabil si telinga capang tu..hahaha..sorry Nabil..Siapa Nabil..alah…nabil yang pengacara MELETOP tu..Seorang pelawak..Jangan anak saudara aku nie suka melawak sudah la.. Nama diberikan ialah…Mohd Nabil b.Hazri..Lahir dalam bulan kemerdekaan.. Nilah dia…

  • Uncategorized

    Jadual perjalanan lebuh raya PLUS TTA Hari Raya Aidilfitri 2013

    Assalamualaikum Sedikit perkongsian untuk kita bersama.Jadual TTA kali ini turut merangkumi perjalanan orang ramai pada cuti Hari Kemerdekaan iaitu di antara 30 Ogos hingga 1 September klik untuk tumbesaran Panduan Keselamatan yang perlu kita tahu :- Rancang perjalanan anda terlebih dahulu. Jika anda letih, mengantuk, mabuk atau tidak fokus, tangguhkan perjalanan anda. Sentiasa ikut had laju yang ditentukan. Berikan isyarat dan patuhi semua peraturan keselamatan semasa menukar lorong. Periksa cermin sisi dan cermin pandangan belakang sebelum melakukan pertukaran lorong. Sentiasa patuhi peraturan jalan raya di simpang dengan berhenti apabila lampu isyarat merah atau kuning dan beri keutamaan kepada pejalan kaki. Elakkan daripada mengekori kenderaan lain pada sepanjang masa kerana ini…

  • Uncategorized

    Entry Khas untuk Ayah-Selamat Hari Jadi Ayah

    Assalamualaikum Entry hari nie aku tujukan khas untuk ayahku.. Selamat hari jadi ayah..menyambut ulangtahun hari lahir yang ke 64 tahun..Dah semakin tua ayah.. Walaupun dia hanya ayah tiri aku,tapi aku menyayangi beliau seperti ayah ku sendiri..Dia menjadi ayahku sejak aku berumur 8 tahun.. Sudah tua ayah,Tapi masih membanting tulang 4 keratnya untuk memelihara anaknya yang kini masih belajar.Aku ada 5 orang adik tiri.Semuanya ku anggap seperti adik ku sendiri kerana lahir dari kandungan ibuku jugak..mungkin ada yang kata mereka bukan istilah tiri.. 4 orang adik2 aku yang masih belajar,2 orang dahpun ke universiti,seorang tahun akhir di UITM Terengganu dan seorang lagi di UTP Perak.masih lagi menyambung degree di sana..Masih memerlukan…