• Uncategorized

    Si kakak Awfiyah dan Si adik Naura

    Assalamualaikum Masih lagi berjerebu.Masih lagi perdebatan hangat tentang Budget 2016 kan.Sana sini orang dok pung pang bercerita pasal budget 2016 ni.Bagi aku,bukan taknak amik tau langsung pasal Budget tu,tapi Budget tu macam takde kena mengena orang yang bekerja swasta macam aku ni.Diorang bertepuk tangan pun tentang kenaikkan gaji,Gaji orang kerajaan yang naik,bukan gaji orang swasta.BR1M bertambah??? Takat mana tambahnya kalau lepas ni harga barang akan naik lagi.Harga barang naik berulang kali,tapi gaji kita yang bekerja di sektor swasta ni,tetap tahap tu,Berpulunlah overtime baru nak merasa senang sikit.Orang kata,kalau dapat penuhkan barang makanan kat dapur tu pun dah bersyukur.Bukan kais pagi,makan pagi,kais petang makan petang. Apa nak jadi dengan Malaysia,,,Bukan dengan…

  • Uncategorized

    Keletah Nur Awfiyah Bila Dapat Adik

    Assalamualaikum Asyik cerita masalah dunia,sesekali selit jugak cerita pasal anakanda¬≤ ummi ni kan.Banyak sebenarnya cerita yang nak diceritakan tentang anak syurga ummi ni.Tapi disebabkan tak sempat nak snap gambar mereka berdua untuk dijadikan cerita.Yelah,kang tak letak gambar ,bosan pulak korang membaca.Bila ada gambar ni,ada sikit mood nak membaca tu kan. Masa 1st time jumpa adik dia,memang takde respons apa-apa.Mungkin Awfiyah terlalu kecil untuk memahami erti adik kan.Masih lagi manja dengan ummi dia.Selama 5 hari dia tak bersama dengan ummi dia,kerinduan tu sangat-sangat menebal.Bila pandang muka ummi dia masa balik dari hospital tu,terus je nak suruh ummi dia berdokong.Kalau ikut hati nak je dokong fiyah.Lagi satu tido pun tak boleh nak…