• kisahsidairy.com,  parenting blogger,  progress,  sel-sel otak berkembang

    Makanan..dia tak pernah tolak!

    Assalamualaikum Sejak dua menjak si Naura Auni ni dah ada gigi,apa juga makanan dia tak tolak..Tapi memang sifat kanak-kanak pun kan,tak menolak makanan yang diberikan pada dia. Kekadang sampai aku naik risau bila dia tak henti makan,yang bestnya orang sekeliling kekadang tak tengok samada makanan tu boleh diberikan pada dia ke tidak.Nak menghalang dari bagi makan,kekadang ada yang orang boleh terima dan ada jugak yang boleh terima. Sampai aku tak tau makanan yang dah masuk dalam perut dia tu.Yelah,tanpa kita ketahui,kita dah bagi makanan yang tak elok pada dia.Takut pulak terjadi apa-apa dengan kesihatan dan perkembangan diri dia.Seperti yang aku baca di majalah pama,bayi tidak memerlukan kalori,apa yang diperlukan oleh…

  • nur naura,  parenting blogger,  sel-sel otak berkembang

    Dah setapak demi setapak!!

    Assalamualaikum Dah setapak demi setapak pun dia..Syok sungguh tengok dia berusaha untuk berdiri dan berjalan.Kalau kat rumah,dia akan rajin bangun sendiri,ambil barang,bangun lagi dan berjalan walaupun hanya dua tiga tapak. Umi dia pulak rasa tak sabar nak tunggu dia berjalan elok.Barulah best bawak jalan dengan kakak..hehehehe…Kot lepas ni,umi dia yang lebih penat berkejar dengan dia kan, Tengoklah,punya gigih dia nak angkat bontot tu..iskkk..seronok pulak tengokkan.Alhamdulillah,mungkin dia awal sikit berjalan dari kakak dia..baru sahaja melepasi usia setahun..Ada aku ceritakan kenangan harijadi dia yang pertama di entry Happy Turns 1 Nur Naura Auni .Syukur sangat-sangat,anak membesar dengan sihat walafiat,….moga terus diberikan kesihatan yang baik. Yess..akhirnya dia dah hampir dah nak berjalan.Kakak fiyah setahun…