• parenting blogger,  resepi makanan bayi. kisahsidairy.com

    Resepi Makanan bayi 11 bulan ke atas

    Assalamualaikum Dah 11 bulan Naura sekarang ni dengan berat 9kg..Alhamdulillah..Badan pun semakin montel.Sekarang ni memang nak makan je kerjanya.Sampai umi ni buntu nak masak apa untuk dia..Tapi dia lebih prefer bubur nasi yang di campur dengan ikan bilis,lobak atau Brokoli..Kekadang umi lainkan sedikit tukar ikan bilis dengan ayam..Kalau hari-hari bagi dia makan makanan yang sama boring pulak kan. So,nak ubah sikit la menu yang selalu dihidangkan pada Naura..Eh..pernah aku buat bubur campur dengan daging..tapi dia macam tak berkenan..Makan pun tak habis..So kenalah cari resepi lain untuk dia.Disebabkan Naura masih belum boleh mengunyah makanan dengan baik..Gigi pun sebatang lagi..Semua makanan harus di blend supaya senang dia nak makan dan bagi mengelakkan…