ramdhan

3 Amalan Wajib Untuk 10 Ramadhan

Assalamualaikum 3 Amalan Wajib Untuk 10 Hari Terakhir Ramadhan| Perkongsian ini aku ambil dari facebook sekadar renungan aku dan semua pembaca. Syukur kalau kita dapat melakukan 3 amalan ni di 10 hari terakhir ramadhan.  3 Amalan Wajib Untuk 10 Hari Terakhir Ramadhan 1. Sedekah RM1.00 setiap malam, kalau jatuh pada malam lailatur qadar, bermakna seolah-olah […]

ramdhan

Lafaz Niat Puasa Ramadhan 2018

Lafaz Niat Puasa Ramadhan 2018 |Alhamdulillah…Kalau korang tengok pengumuman tarikh puasa semalam,kita akan mula berpuasa pada hari esok iaitu 17 Mei 2018.So selamat berpuasa kepada korang.Dan sama-sama kita rebut kelebihan di dalam bulan puasa ni ye.Yang penting puasa jangan ponteng.Jangan pulak nanti ada alasan lupa lafaz niat puasa ye.   Hah..meh aku nak ingatkan balik […]

INFO ramdhan

Cara kira fidyah bagi yang lambat ganti puasa

Assalamualaikum Cara kira fidyah bagi yang lambat ganti puasa | Lagi beberapa hari lagi kan kita akan bertemu dengan Ramadhan.Sebelum menjelangnya ramadhan,perkara yang kita kena pastikan adalah menyempurnakan ganti puasa yang kita dah tinggalkan pada bulan puasa tahun sebelumnya.Dan bagaimana jika kita tidak sempat nak ganti puasa tersebut.Seharusnya kita perlu bayar fidyah untuk berapa hari […]

kisahsidairy.com persiapan ramadhan ramdhan salam ramadhan

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1435H

Assalamualaikum yeaayyyhh!! jumpa lagi…Dah pun siap-siap nak pi balik kampung..nak sambut puasa dengan family dan adik beradik kat kampung.. Alhamdulillah..malam semalam dah pun pengisytiharan puasa pada esok,iaitu ahad 29 June 2014. Di kesempatan ini aku memohon ampun dan maaf sekiranya ada tersilap dalam perkataan dan tutur bicara sepanjang aku berblogging..Moga Di bulan ramadhan nie,memberikan kita […]

persiapan ramadhan ramdhan

Iftar yang Pertama di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum Tahun ketiga  bergelar isteri,dan tahun ketiga juga aku tidak pernah menyambut puasa bersama emak dan adik beradik yang lain.Apabila usia dan kehidupan meningkat,Segalanya telah berubah. Tak dapat nak dikongsi bersama sama mereka.Timbul rasa kesedihan pulak.Selalunya kami apabila bersama memang riuh rendah jika nak dibandingkan dengan keluarga suami.Ini kerana keluarga belah suami tak ramai adik […]

ramdhan

50 Pintu Kebaikan Di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum Ramadhan adalah bulan untuk kita melipat gandakan pahala pada setiap amalan kita.Setiap perkara fardhu yang kita lakukan akan digandakan sehingga 70 kali ganda.Perkara sunat pula mendapat ganjaran seperti perkara fardhu sumber dari En.Google Di bawah merupakan 50 pintu kebaikan yang boleh kita laksanakan semasa bulan Ramadhan:- 1- Ikhlas dalam setiap perbuatan2- Bertaubat kepada Allah […]