• kisahsidairy.com,  motherhood,  my new baby born,  nur awfiyah,  PARENTING,  progress

    Bawa Nur Awfiyah Ke Klinik Lagi

    Assalamualaikum Baru  je masuk kerja ni..Pepagi tadi,bila dengar nafas Nur awfiyah berbunyi terlalu kerap,rasa tak sampai hati pulak tengok..MIL dah sibuk suruh bawak pi klinik.Yelah takut melarat. Memang dah lama nak bawa gi klinik,tapi masa tu belum la tahap macam tu sekali.Jadi aku halfday hari ni untuk awfiyah..Untuk anak,kita sanggup berkorban apa sahaja..Harap satu hari nanti,dia akan menghargai pengorbanan ummi ngan babah dia.Insyallah…Bukan nak balas dengan wang ringgit.Cukuplah sekadar jadi orang yang berguna dan boleh dibanggakan dengan pencapaian pelajaran dan kehidupan..Insyallah..amin.. Sempat lah snap gambar dia masa dia tidur tadi..Nak pi klinik pun masih terlalu awal.So,biarkan dia tidur,taklah nanti dok merengek bila kat klinik. Keluar rumah tadi pun dah pukul…

  • happy birthday..,  kisahsidairy.com,  motherhood,  nur awfiyah,  PARENTING,  progress

    Happy Monthsary Nur awfiyah- 5 Bulan

    Assalamualaikum Alhamdulillah,menginjak lagi umur mu sebulan my dotter…Diam tak diam dah 5 bulan Nur awfiyah bersama ummi.Mengisi kekosongan hati ummi ngan babah.Penyeri rumah tangga kami dan juga keluarga. Syukran dengan kehadiran Nur awfiyah juga,memberikan sesuatu pengalaman untuk aku menjadi seorang ibu. Happy monthsary yang ke 5 untuk Nur awfiyah…Ummi akan sentiasa mendoakan supaya Nur awfiyah ummi menjadi seorang anak,gadis,wanita yang solehah.Menghormati ummi ngan babah,menghormati orang tua,Menjadi anak yang baik dan mendengar kata.Supaya menjadi insan yang berguna kelak. Ummi ngan babah sayang sangat kat Nur awfiyah…

  • kisahsidairy.com,  motherhood,  nur awfiyah,  PARENTING,  progress

    Bila Ummi dah Takde kerja

    Assalamualaikum Nilah kekdahnya rutin harian Ummi.Balik dari kerja terus cepat-cepat ambil Nur awfiyah kat rumah kakak ipar..Bila selalu langkah kanan,dapat sapedek sekali rumah my kakak ipar tu.Ape pun yang dia masak,aku mesti berselera nak makan..hahaha…Sebab tu aku tak pernah berkira bila nak bagi dia duit lebih jaga Nur awfiyah. Bila dah kat rumah,aku letakkan dia atas toto,terus siap-siap mandi,makan,barulah aku ambil dia.Kekadang nenek dia tolong jaga.Pukul 5 tu memang time dia tidur..Tidur pun bukan lama,tak sampai setengah jam dia akan bangun.Barulah boleh nak bergurau senda dengan dia. Lepas bangun tidur,dah dapat sebotol susu,barulah boleh tersenyum.Barulah boleh di agah..Kalau tak,.mencebek jelah mukanya.. Sesambil tu suka nyakat dia..Selagi tak nangis selagi tulah…