persiapan ramadhan

Cara cukupkan minum 8 gelas sehari di bulan puasa

Assalamualaikum Hai korang☺☺Alhamdulillah…bakal melalui bulan ramadhan.Moga kita semua berada di dalam keadaan baik sepanjang bulan ramadhan.Beberapa hari lagi,insyallah,kita akan memasuki bulan ramadhan al-mubarak..Moga doa kita diperkenankan untuk berjumpa ramadhan pada tahun ini kan. Pastinya dalam bulan ramadhan nanti,kita diwajibkan berpuasa.Bila berada di dalam bulan puasa,badan kita tentunya akan terasa letih bila kita tidak mengawal dan […]

kisahsidairy.com parenting blogger persiapan ramadhan

Persiapan Menjelang Syawal

Assalamualaikum Mungkin korang akan cakap,terlalu awal untuk melakukan Persiapan menjelang syawal yang akan tiba ni kan.Tapi bagi aku,persiapan tu penting supaya tidak kelam kabut dan berasakkan di kedai-kedai atau pasaraya untuk mencari baju raya. sumber :google Tahun ni,Persiapan raya lebih kepada baju Nur awfyah dan Babahnya sahaja.Bagi aku tahun ni,takde baju raya pun takpe asalkan […]

persiapan ramadhan salam jumaat Sharing ZAKAT

Kewajipan Dan Kelebihan Zakat Fitrah

Assalamualaikum Kewajipan menunaikan zakat fitrah dikenakan ke atas setiap orang yang dikira masih lagi mempunyai makanan yang mencukupi bagi dirinya dan tanggungannya di Aidilfitri. Kewajipan kita menunaikan zakat fitrah dinyatakan oleh Saidina Umar RA berdasarkan sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :- ” Sesungguhnya Rasullullah SAW mewajibkan zakat fitrah daripada muslim, baik hamba atau merdeka, lelaki […]

kisahsidairy.com persiapan ramadhan ramdhan salam ramadhan

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1435H

Assalamualaikum yeaayyyhh!! jumpa lagi…Dah pun siap-siap nak pi balik kampung..nak sambut puasa dengan family dan adik beradik kat kampung.. Alhamdulillah..malam semalam dah pun pengisytiharan puasa pada esok,iaitu ahad 29 June 2014. Di kesempatan ini aku memohon ampun dan maaf sekiranya ada tersilap dalam perkataan dan tutur bicara sepanjang aku berblogging..Moga Di bulan ramadhan nie,memberikan kita […]

jadual berbuka puasa 2014 lifestyle blogger persiapan ramadhan

Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak Untuk Tahun 1435H/2014

Assalamualaikum Alhamdulillah..Dah hampir dengan Ramadhan..Moga kita dipertemukan dengan Ramadhan nanti Insyallah.. Bila dah nak puasa nie,mulalah kan nak tahu jadual berbuka puasa untuk tahun ni.Siap-siap tampal dekat tepi komputer dan dekat rumah…Itu dah memang wajib aku buat setiap tahun..Tak lupa jugak,mesti nak bukak radio sebab nak dengar azan..yelah..kekadang azan kat luar tak berapa nak dengar…So […]

persiapan ramadhan ramdhan

Iftar yang Pertama di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum Tahun ketiga  bergelar isteri,dan tahun ketiga juga aku tidak pernah menyambut puasa bersama emak dan adik beradik yang lain.Apabila usia dan kehidupan meningkat,Segalanya telah berubah. Tak dapat nak dikongsi bersama sama mereka.Timbul rasa kesedihan pulak.Selalunya kami apabila bersama memang riuh rendah jika nak dibandingkan dengan keluarga suami.Ini kerana keluarga belah suami tak ramai adik […]

persiapan ramadhan

Persiapan Raya

Assalamualaikum Wah,x hengat entry  nie..Baru 1st Ramadhan dah cerita pasal persiapan raya. Tak hairanlah sekarang nie kalau persiapan raya disediakan sebelum puasa lagi.Mungkin sebab tak nak berasak-rasak mencari persiapan raya seperti baju raya dan keperluan lain lagi. bagi aku persiapan raya tu penting,sebab bila dah pertengahan puasa baru nak beli itu dan ini,kemungkinan besar apa […]