food kisahsidairy.com perayaan

Lambakkan Limau Sudah bermula

Assalamualaikum Pepagi lagi Kelaparan dah memuncak.Disebabkan tadi pi tuang minyak,maka lambatlah masuk kerja.Nasib baik tadi SIL sempat tapaukan Mee Hoon Goreng.Alhamdulillah..Jadi tak payah la nak beli sarapan lagi.Tapi bila dah terlambat makan macam ni,mulalah angin dah naik kepala.Mulalah rasa mual dan tak selesa.uppffhh…apa pun tak boleh, Occay,story pendek,bukan tu nak bagitau…Cerita pasal bulan kedatangan Hari […]

perayaan Sharing

Asal Usul Perayaan Hantu Lapar

Assalamualaikum Bukan niat nak cerita pasal hantu pepagi nie.Nie sebab hari nie,company aku ada makan-makan untuk Sembahyang Hantu atau disebut Perayaan Hantu lapar .Perayaan ini akan diadakan setiap tahun. Maknanya hanya ada 2 kali sahaja pesta makan-makan di tempat aku iaitu jamuan makan perayaan china dan jugak Perayaan Sembahyang hantu.Xde perayaan dan makan-makan untuk meraikan […]