kisahsidairy.com pengajaran untuk kita bersama

Cerita pengajaran tentang Qurban Aidiladha

Assalamualaikum Cerita ni aku dapat dari whatssap en.husband.. Kisah benar tentang Qurban Aidil Adha ini mungkin boleh memberi pengajaran dan keinsafan kepada kita.. Menarik kisahnya seorang anak dan ibunya yang sudah tua dan uzur bersama seorang pedagang binatang Qurban.. Alkisah di ceritakan oleh seorang pedagang binatang qurban tentang pengalamannya: Suatu hari seorang ibu di usia […]

INFO kisahsidairy.com pengajaran untuk kita bersama

Peringatan Isnin untuk diri sendiri

Assalamualaikum Isnin dah???emmm..rasa macam malas  nak gi kerja…huh…itulah yang selalu difikirkan bila tiba hari isnin.. Dah memang Penyakit M tu sentiasa ada dalam diri Manusia nie kan..termasuk la aku,betul tak..Tapi tak boleh dijadikan Habit kalau kita nak terus ke hadapan..Sebab Penyakit M tulah yang sentiasa menganggu kita untuk kita terus berjaya. sumber:google Dari pembacaan aku […]

pengajaran untuk kita bersama

KISAH PENGAJARAN DARI SEBIJI TEMBIKAI

Assalamualaikum Tertarik baca cerita nie.mungkin ada pengajaran untuk kita bersama Ada cerita yang tersirat di sebalik tembikai ini Pada suatu hari, seorang ahli sufi yang masyhur bernama Syaqiq Al-Balkhir telah membeli sebiji tembikai. Kemudian dia membawa tembikai itu pulang dan diberikan kepada isterinya. Apabila isterinya membelah tembikai itu untuk dimakan, ternyata buah tembikai itu tidak […]