lifestyle blogger pemakanan Tips

Smoothie – Khasiat dan Manfaatnya

Assalamualaikum Siapa yang tak suka kan bila dapat minum minuman yang segar dan sejuk dari buah-buahan.Di tambah pulak dengan rasa susu dan sejuk untuk diminum..Apa yang terbaca disini,smoothie ni penuh dengan khasiat dan manfaatnya.. Apa itu Smoothie? Smoothie adalah minuman berbahan buah-buahan, sayuran, sirup gula/ gula pasir, susu tawar cair dan air batu. Sebagian orang membuat […]

INFO kisahsidairy.com nur naura parenting blogger pemakanan

Makanan Yang Membantu Kuatkan Tulang Bayi

Assalamualaikum Alhamdulillah..Nur Naura Auni dah pun berusia 7 bulan..Makanya sejak dari 6 bulan lagi dia dah boleh makan makanan pejal..Masa naura berumur 6 bulan makanan yang pertama dicuba adalah Nestum!!Ufftt…Memang kalau boleh taknak la kan bagi nestum kat dia..Tapi dah orang tua dah suruh bagi,jadi terpaksalah bagi juga.Bila dirumah,aku buatkan dia puri lobak,sayur sawi putih,kentang […]

kisahsidairy.com pemakanan salam jumaat

Pisang Goreng Cheese Menjadi Peneman

Assalamualaikum Wah…banyak up entry hari ni..ada orang baca ke..Tak kisahlah orang nak baca ke tak nak..Tapi dah namanya Dairy..Kenalah tulis apa jua perkara dan peristiwa kan.. Dulu dulu aku terkenang Dairy yang cantik molek…La nie dah keman Dairy tu..Kena curi kot!! oh tidak.. Laa nie zaman canggih manggih..Tak payah nak dairy bagai..Walaupun guna jari jugak..Cuma […]

INFO pemakanan

Kelebihan Nenas Yang kita Tidak Tahu

Assalamualaikum Of courselah nenas nie sedap dalam apa jua makanan,baik buat jus,buat jem,buat lauk..semua sedap..Tapi nenas ini jugak bahaya untuk wanita yang hamil.kerana ia boleh membuatkan wanita hamil itu keguguran Antara kegunaan nenas ialah:1. Jus nenas digunakan untuk melembutkan daging dengan memerapkannya sebagai marinade. 2. Buah nenas boleh mengurangkan radang dan bengkakan pada tubuh dengan cara […]