• lifestyle blogger,  pemakanan,  Tips

    Smoothie – Khasiat dan Manfaatnya

    Assalamualaikum Siapa yang tak suka kan bila dapat minum minuman yang segar dan sejuk dari buah-buahan.Di tambah pulak dengan rasa susu dan sejuk untuk diminum..Apa yang terbaca disini,smoothie ni penuh dengan khasiat dan manfaatnya.. Apa itu Smoothie? Smoothie adalah minuman berbahan buah-buahan, sayuran, sirup gula/ gula pasir, susu tawar cair dan air batu. Sebagian orang membuat smoothie dengan mencampur beberapa jenis buah atau mencampurkan buah dan sayuran sehingga tercipta rasa yang lebih kaya. Smoothie ini boleh dijadikan sebagai minuman pagi setiap hari dan manfaatnya cukup hingga ke tengahari inshaAllah. Mari kita sama-sama lihat manfaat smoothie ini kepada tubuh badan kita. Untuk sesiapa yang tidak gemar memakan sayur anda boleh memproses sayur…

  • INFO,  kisahsidairy.com,  nur naura,  parenting blogger,  pemakanan

    Makanan Yang Membantu Kuatkan Tulang Bayi

    Assalamualaikum Alhamdulillah..Nur Naura Auni dah pun berusia 7 bulan..Makanya sejak dari 6 bulan lagi dia dah boleh makan makanan pejal..Masa naura berumur 6 bulan makanan yang pertama dicuba adalah Nestum!!Ufftt…Memang kalau boleh taknak la kan bagi nestum kat dia..Tapi dah orang tua dah suruh bagi,jadi terpaksalah bagi juga.Bila dirumah,aku buatkan dia puri lobak,sayur sawi putih,kentang dan sampailah dia nak hampir ke 7 bulan,aku perkenalkan dia bubur pulak. source:google Kekadang kita sebagai ibu ni,tak tahu makanan mana yang memberikan khasiat kepada anak.Terpaksalah google mencari ilmu tentang pemakanan bayi.Bukan sahaja makanan yang diberikan,malah kita mestilah tahu makanan tu dapat membantu apa dalam pertumbuhan anak kita seharian.Terutamanya tulang. Bila sebut pasal tulang ni,haruslah…

  • kisahsidairy.com,  pemakanan,  salam jumaat

    Pisang Goreng Cheese Menjadi Peneman

    Assalamualaikum Wah…banyak up entry hari ni..ada orang baca ke..Tak kisahlah orang nak baca ke tak nak..Tapi dah namanya Dairy..Kenalah tulis apa jua perkara dan peristiwa kan.. Dulu dulu aku terkenang Dairy yang cantik molek…La nie dah keman Dairy tu..Kena curi kot!! oh tidak.. Laa nie zaman canggih manggih..Tak payah nak dairy bagai..Walaupun guna jari jugak..Cuma sekarang dah tekan tekan je.. Oh nak citer nie..Selalunya memang hari jumaat aku and sorang budak Telinga Bulat tu memang rajin keluar habiskan duit..hehehe,,Kekdahnya sebab  hari jumaat orang lelaki ramai keluar..Takdepun lebih rehat..Rehat macam biasa je. Walaupun bukan hari jumaat pun kalau dah pepagi buta dok gtalk pasal lapar dan makanan..Atau tetiba rasa keinginan meluap…

  • INFO,  pemakanan

    Kelebihan Nenas Yang kita Tidak Tahu

    Assalamualaikum Of courselah nenas nie sedap dalam apa jua makanan,baik buat jus,buat jem,buat lauk..semua sedap..Tapi nenas ini jugak bahaya untuk wanita yang hamil.kerana ia boleh membuatkan wanita hamil itu keguguran Antara kegunaan nenas ialah:1. Jus nenas digunakan untuk melembutkan daging dengan memerapkannya sebagai marinade. 2. Buah nenas boleh mengurangkan radang dan bengkakan pada tubuh dengan cara meminum jus nenas atau meletakkan pada bahagian tubuh yang bengkak. 3. Jus nenas digunakan sebagai diuretic bagi melancarkan pembuangan air kencing.4. Jus nenas diberikan kepada wanita yang hamil pada usia kehamilan lebih 38 minggu bagi memudahkan proses kelahiran.5. Jus nenas boleh dikumur pada tekak untuk mengurangkan sakit tekak dan lender. 6. Jus nenas juga dikatakan dapat mengurangkan…

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE