PARENTING Tips

Ketahui 4 Bahagian Ciuman pada Anak

Assalamualaikum Hai korang☺☺ Orang kata masa anak kecillah kita kena belai dan cium mereka sepuas-puasnya.Esok-esok kalau diorang dah besar panjang,nak cium payah pulak kan. Ciuman ni antara satu cara untuk kita tunjukkan kasih sayang kita pada anak-anak.Dengan ciuman ni jugak kita sebenarnya merapatkan lagi hubungan kita dengan anak-anak.Anak kita tahu yang kita sayangkan dia.Bukan sekadar […]

PARENTING parenting blogger Parenting moments

Tonsil penyebab Naura Demam

Assalamualaikum   Hai korang☺☺Sehari sebelum umi naik kerja,Dak Naura pulak demam.Sebenarnya dah nampak dah simptom² dia nak demam,bila dok asyik terbaring,tak aktif dan tak banyak bercakap.Malam pun kalau tidur asyik nak mengaruk je.   So,hari Isnin lepas,umi terus bawak die di klinik Desa di Kampung.Rupanya doctor sahkan Tonsil dia bengkak..Besar pulak tu.Patutlah dia merengek je..Makan […]

PARENTING

Piyan Ping ointments,harap membantu

Assalamualaikum Hai korang☺☺ Bila dah anak dok menangis macam kena pukul,mulalah hati umi ni risau je..mulalah fikir yang bukan-bukan. Hari tu,aku ada cerita kan tentang dak naura yang naik ruam lepas demam,ni hah..Korang baca kat entry SINI .Nampaknya Celamine Lotion tu tak langsung membantu untuk menghilangkan ruam kegatalan pada Naura.Sampai dah 3 hari ruam dia tak […]

PARENTING

Demam dan Ruam

Assalamualaikum Hai korang☺☺Naura demam lagi.Naura ni memang jenis senang sangat kena demam,nak kata antibodi tak kuat,mungkin lah kot. Masa sebelum aku pergi appointment kat Hospital lagi dia dah demam.Malam sebelum esoknya ke Hospital,aku dah bawak dia pergi jumpa doktor.Biar pun ada ubat lagi kat rumah,aku memang akan bawa dia ke klinik kalau demam dia tak […]

PARENTING

Bila anak dah boleh di harap

Assalamualaikum Hai korang☺☺Alhamdulillah..dah hari jumaat.Hari last bekerja.Tak sabar rasanya nak bercuti.Bukan cuti panjang pun.cuti biasalah hujung minggu.Tapi tulah ,kalau kita ni dah bekerja,balik penat.Nak masak lagi.jaga anak lagi…penat..Tapi bukan merungut,sedar itu adalah tanggungjawab kita.Syukurnya bila dapat pasangan yang memahami,yang boleh sama-sama uruskan rumahtangga. Memang diakui,ada anak yang semakin membesar ni kekadang mencabar.Kadang bila dia buat […]

PARENTING

Perkembangan Naura dua tahun

Assalamualaikum Hai korang☺☺ Cerita pasal dak naura ni hah…Makin lama makin membesar.And sure makin banyak akal.Alhamdulillah…Allah swt sangat permudahkan aku dalam membesarkan dia.Mungkin dia faham situasi umi dia macam mana. Kanak-kanak dan karenah tu memang tak boleh dipisahkan,bila waktu dia baik,alangkah seronoknya melayan.Aku tak kata anak aku sorang ni baik je budi pekerti dia,tak pernah […]

PARENTING

Toypudding Tv kegemaran Naura dan Awfiyah

Assalamualaikum Hai korang☺☺Ada je kan cerita pasal budak berdua ni.Nilah kalau dah ada anak,bila zaman sekarang ni,kemahin..Nak tengok youtube je. Tapi apa pun sebagai ibubapa kita kena pantau jugak apa yang dilihat oleh anak-anak kita.Tak boleh terlalu tertumpu jugak kepada gadget.Sesekali tu boleh je. Macam naura dengan fiyah pun aku tak terlalu dedahkan mereka kepada […]

RANDOM

Ajar anak menabung Secara Bijak dengan Kit Menabung

Assalamualaikum Kalau bercerita pasal menabung ni masa zaman kecil-kecil dulu memang best.Berlumba-lumba kami adik beradik menabung.Tengok siapa yang paling berat tabungnya. Gambar ihsan dari beatbundle Tabung ni lah yang aku gunakan masa tu.lepas tu upgrade sikit tabung berupa bangunan Tabung Haji tu.. Tapi sekarang ni tabung banyak yang canggih-canggih..Untung bebudak sekarang ni. Sebenarnya amalan menabung […]

PARENTING

Rantai pemberian Nenek kepada cucunya

Assalamualaikum Hai korang☺☺ sedang berehat ke,Yelah,…keletihan seharian berpuasa kan.Time macam nilah nak rehatkan badan.Lepas dah siap cuci pinggan mangkuk,kemas dapur semua,solat..barulah dapat berehat.Barulah dapat beri tumpuan pada si kecil yang nak tidur dah ni.Sambil melayan dia bercakap,sambil layan mata nak tidur,umi sempat lah update entry ni. Entry santai je malam ni.Sebenarnya nenek dah lama nak […]