• INFO

    Punca dan cara atasi mata ikan

    Punca dan cara atasi mata ikan | Siapa yang pernah alami mata ikan yang teruk, pasti tahu macam mana rasanya.Macam tulah umi rasa seminggu yang lalu.Sakit!!! 😳  Seriously, rasa nak makan pun rasa tak selera.Apatah lagi ‘Mata Ikan’ tu kena di bahagian tekak.Nak kata tak banyak minum air, rasanya sentiasa minum.Tapi tulah, kadang kala, kurang minum air pun bukan  juga berpunca timbulnya mata ikan ni. Mata ikan atau dipanggil Ulser Mulut memang seringkali terjadi pada setiap manusia kan.Tapi tak taulah kalau ada yang tak pernah kena.Umi pun dah banyak kali terkena Mata Ikan ni.Minggu lepas je dekat seminggu jugak umi kena Mata Ikan ni.Tapi hari ni, bila umi makan tenghari,…