• Uncategorized

    Cari Makanan luar dan beriadah

    Assalamualaikum Hai korang☺☺ ok,moh ler kita throwback cerita cuti raya minggu lepas.Dalam kepala ni sebenarnya banyak nak cerita,tapi nak sorting dulu gambar,nak buat itu ini,ambil masa jugaklah kan. Bila dah raya ni,memang takkan jumpa lauk ikan,telur,ikan masin tu semua.Dari raya pertama je dah jumpa ayam,udang,daging, dan lauk-lauk raya yang lain.Sampai lah raya ke tiga ,Kalau ada lebih ayam,selalunya mak akan beli lebih ayam,senang nak masak.So,akan jumpa ayam sahaja dalam minggu tu.Beraya rumah orang pun jumpa ayam..Oh ayam..Sampai dah muak tengok ayam.Tapi bila dapat makan ikan masin,sayur bening tu pun dah rasa nak menambah dua tiga kali. Bila aku dah balik ke kota tinggi,adik yang beraya di rumah mertua pun dah…

  • kisah raya,  kisahsidairy.com,  lifestyle blogger

    Seronoknya Berkumpul

    Assalamualaikum Cerita raya lagi lah kan..Selagi tak habis bulan raya,memang takkan pernah habis la ceritanya ni. Part paling gembira bila hari raya ni adalah bila adik beradik dapat berkumpul.Bersama-sama di pagi hari raya.Masak sama-sama,makan sama-sama dan beraya bersama-sama. Alhamdulillah,tahun ni memang turn beraya di belah aku,so adik beradik pun tahun ni ramai yang beraya di sini juga,tentulah seronok.Cuma abang yang tua je tahun ni tak dapat beraya dengan kami sebab belah kelantan ada buat kenduri kahwin..emmm..takkanlah dia tak balik kan..Terpaksalah merelakan mereka beraya di sana. Bila dah ramai-ramai berkumpul ni,pulak tu dengan anak-anak yang masih kecil,seronok juga.Melayan mereka,walaupun kadang kala yang tua-tau tu macam tarzan tak hengat marah bila anak…

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE