FAMILY Tips

7 tips buat kerja rumah bagi ibu bekerja

Assalamualaikum Hai korang..Jomlah kita membawang kejap…eh..suka nau dengan perkataan membawang tu kan.Takde apelah nak di bawangkan..Nak pillow talk dengan mak-mak yang bekerja.Nak kongsi cerita dengan ibu yang bekerja bagaimana nak menguruskan hal rumah bagi ibu bekerja.Apa yang perlu kita hadapi setiap hari.. Ini pengalaman dari diri sendiri.bercerita pasal diri sendiri yang kekadang tu sampai tak […]

FAMILY

AGE & FERTILITY

Assalamualaikum Agе and fertility iѕ becoming a mоrе controversial tорiс bу thе day, as оldеr women соnѕtаntlу dеfу mеdiсаl predictions and mаnаgе to conceive аnd give birth to hеаlthу bаbiеѕ. And the age at which women are having children is growing by leaps and bounds, instead of starting in their early 20’s a generation or […]

FAMILY Nagging

Bila mak tak sihat

Assalamualaikum Hai korang?? seharian semalam gelisah bila dapat tau mak tak sihat.Actually pagi masa dia ber whatssap dengan aku,ok je.dia kata dia pi klinik sebab rasa semput.Tapi sebelum ni tak pernah pun ada semput. Rasa dah lama jugak dia batuk tak hilang,dari hujung puasa sampailah sekarang ni,tak baik lagi.Tu yang batuk dada makin sakit.Tapi tak […]

FAMILY

Penceraian : Perlukah ianya berlaku

Assalamualaikum Apa itu Penceraian Dalam syariah cerai atau talak adalah melepaskan ikatan perkawinan (Arab, اسم لحل قيد النكاح) atau putusnya hubungan perkawinan antara suami dan istri dalam waktu tertentu atau selamanya.DALIL DASAR HUKUM PERCERAIAN TALAK – QS Al-Baqarah 2:229 الطَّلاقُ مَرَّتَانِ فَإِمْزَاكٌ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِيحٌ بِإِحْسَانٍ وَلا يَحِلُّ لَكُمْ أَنْ تَأْخُذُوا مِمَّا آتَيْتُمُوهُنَّ شَيْئاً إِلاّض أَنْ […]