• decoration

    5 Jenis Bilik Tidur Yang Dihias Cantik Dengan Kertas dinding

    Assalamualaikum Hiasan dalaman sesebuah ruang sangat penting dalam menghasilkan suasana dan tema yang dikehendaki. Selain mengisi ruang lantai dengan perabot dan barang perhiasan, ruang dinding juga perlu diberikan perhatian.  Kertas dinding (atau wallpaper) dan teknik cat bercorak adalah antara pilihan alternatif yang menarik untuk menghias bilik tidur tanpa membelanjakan wang untuk renovate bilik tidur. Kebanyakan pemilik rumah lebih gemar menggunakan kertas dinding kerana cirinya yang lebih tahan lama, boleh dilap, dan tempoh kerja pemasangan yang singkat. Jika anda berhasrat untuk menghias dinding di rumah anda, mari lihat 5 buah bilik tidur yang telah dihias cantik dengan kertas dinding bercorak yang pasti akan buat anda jatuh cinta. 1. Bilik tidur moden…

  • decoration,  homedeco,  kisahsidairy.com,  kreatif,  lifestyle blogger

    Hasil Kreativiti menggunakan surat khabar lama

    Assalamualaikum Tadi lepas dok menggoogle tentang hiasan kediaman,tetiba terserempak pulah hasil kreatif dari surat khabar.Selalunya bila dah kita kumpul-kumpul surat khabar tu,kita akan jual.Tak pun kita buang macam tu je kan.. Tapi bagi mereka yang kreatif,tengoklah hasilnya..Ni pun aku terbaca di Mingguan wanita. 1.Jam buatan sendiri. Hanya beberapa helai surat khabar lama,pisau dan jarum jam(dengan atau tanpa nombor).Reka bentuk yang unik ini akan nampak cantik di dinding anda. 2. Kasut comel Ambik sepasang kasut lama yang nampak pudar warnanya, kemudian potong surat khabar dalam ukuran empat persegi panjang kecil dan lekatkan di kasut anda menggunakan gam putih. Apabila kasut anda ditutup sepenuhnya dengan segi empat tepat yang kecil, letakkan satu…

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE