• Uncategorized

    Buku Disney Edisi bahasa Melayu dari Advantage Quest

    Assalamualaikum Nak memupuk minat membaca anak-anak kita ni bukannya senang.banyak sungguh cabaran yang perlu kita hadapi bila nak suruh diorang membaca. Sebagai ibubapa,tanggungjawab kita bukan sahaja membesarkan mereka,bagi makan,bagi pelajaran di sekolah sahaja.Kita juga kena jadi cikgu kepada anak-anak kita ni.Bukan hanya membiarkan cikgu di sekolah je yang mengajar mereka kan. Nak memupuk minat membaca ni,bukan dari sekolah sebenarnya.ianya bermula dari rumah,dari mereka kecil lagi dah kena pupuk minat.Jadi bila mereka dah bersekolah,minat dari kecil tu lah yang membawa mereka ke arah kejayaan. Seawal mereka bayi lagi,kita dah kena dekatkan mereka dengan buku..betul tak.Jadi,nak mengajak mereka untuk minat buku,kenalah carikan buku-buku yang menarik minat mereka untuk terus membaca.Contohnya,kita kena cari…

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE