Puding Roti Pemanggang Ajaib|Terajin sangat hari ni, maka terhasillah Puding roti guna pemanggang ajaib
Alaaaa…pemanggang ajaib umi ni cap langkawi je..murah..heheh..tetapi terbaik.Dah lama en.husband dok bercakap, bila lagi nak gunakan pemanggang ajaib.
So, tadi bila tengok roti nak expired, cepat cepat beli barang untuk buat Puding Roti ni.
Taklah susah sangat nak buatnya ni…senang sesangat..korang google je..bahaha..
Ok..meh umi refresh balik, apa bahan bahan yang umi gunakan untuk buat Puding Roti ni.

Puding RotiΒ  guna Pemanggang Ajaib

Bahan-bahan


15 keping roti (ni ikut koranglah roti nak banyak mana)
4 biji telur
1 sudu kecil essen vanilla
3 sudu besar gula (kalau korang suka manis, boleh tambah lagi gula ye)
2 sudu besar marjerin
2 cawan fresh milk(ikut suka je umi letak)

Yang penting pemanggang ajaib yang tak ajaib sangat tu


Caranya..
Ambil roti dan korang carikkan jadi kecil kecil.Isi dalam pemanggang ajaibΒ ni biar penuh macam kat bawah nie
Lepas dah carik carikkan macam ni, korang terus tabur kismis..
Lepas tu dalam satu adunan, korang campurkan telur, gula, esen vanilla dan mentega, kacau hingga sebati okeh!!
Dan lepas tu, korang masukkan ler kat roti tu..simbah je sampai semua kena ..Biar sampai roti tu kembang.Pastu, korang tekan tekan sikit roti tu biar padat.macam gambar kat bawah nie…
see..roti dah nak mengembang pun..
Lepas tu,korang boleh la bakar dalam api yang sederhana occay..
resepi puding roti
Ni lah hasilnya…cuma tak dapat nak upload gambar masa buat kuah kastard tu

Bahan bahan untuk buat kuah kastardnya pulak

11/2 cawan fresh milk(guna susu cair pun boleh)
2 sudu gula(nak manis lagi pun boleh)
1 cawan air
2 sudu besar tepung kastard
campur semua bahan tu dalam periuk dan kacau perlahan lahan sehingga kuahnya pekat
TARAAA!!!!
resepi puding roti
siap dah puding roti pemanggang ajaib aku..dah tak payah nak bakar dalam oven..
peh…lega rasanya..dah pun settle..tinggal bekas je ..hehhe

By siti Rohaida

Blog about parenting, tips parenting, deco, homeschooling activities, travel and beauty.Welcome to kisahsidairy blog

23 thoughts on “Puding Roti Pemanggang Ajaib”
  1. nyum!! nyum!! sedapnyaa..
    dah ramai yang buat puding roti nih.. nampak caranya pon senang..
    teringin jugak nak buat.. makan dengan sos kastardnya tuh.. lagi meleleh lah..hehehe..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *