Pencemaran Sungai Kim Kim di Pasir Gudang

Pencemaran Sungai Kim Kim di Pasir Gudang | Umi pasti ramai dah tau tentang kes Pencemaran bahan kimia di Sungai Kim Kim tu kan.

Umi buat entry ni bukan untuk meraih PV yang tinggi, tetapi ingin meluahkan rasa kesal terhadap pelaku yang sewenang-wenangnya membuang sisa bahan Kimia di dalam sungai.Mungkin sebelum pembuangan tu, mereka sudah berfikir apa akan jadi jika di buang di dalam sungai, tetapi dek kerana syaitan yang menguasai diri, kepentingan diri sendiri tu lebih diutamakan, maka terjadi lah seperti ini.

Pencemaran Sungai Kim Kim di Pasir Gudang

Tahukah kalian, beribu nyawa yang berada di sekitar ini terancam?Walau si pelaku sudah di tangkap, tetapi pencemaran tetap berlaku selagi belum dibersihkan semua sisa bahan kimia tu.

Pada hari pertama je dah melebihi 100 orang yang terkena,masuk pulak gelombang kedua yang mengakibatkan banyak lagi sekolah yang terkena.Allahuakbar..Terasa terlalu daruratnya pasir gudang dengan kes seumpama ini.Semalam pula kes ini berlanjutan dan melibatkan lebih 200 orang murid dan orang awam.

Sungai Kim Kim yang tercemar Sumber : NSTP

Mohon Allah swt jauhkan segala musibah yang melanda.Kami di Pasir Gudang sentiasa berdoa moga perkara ini dapat diselesaikan dengan cepat.Bukan apa, ia melibatkan nyawa penduduk pasir gudang terutamanya anak-anak yang bersekolah..Setakat ni banyak sekolah yang diarahkan untuk tutup.Dan umi sangat menyokong ianya ditutup sehingga kes ini benar-benar selesai.

ANTARA SEKOLAH YANG DIARAHKAN TUTUP DI SEKITAR PASIR GUDANG

  • SK Taman Pasir Putih
  • SM Taman Pasir Putih
  • SK Taman Tanjung Puteri Resort
  • SA Taman Pasir Putih
  • SK Kota Masai 2
  • SMK Kota Masai Bacang
  • SK Taman Scientex
  • SMK Tg Puteri Resort
  • SA Kampung Pasir Putih

Selepas ni tak taulah lagi merebak kemana.Moga cepatlah semuanya kembali tenang.Kawasan umi di Tanjung Puteri Resort pun senyap sunyi je.Kalau dulu riuh jugak orang lalu lalang.Terlalu banyak umi terima gambar-gambar anak-anak yang pengsan di sekolah dek kerana terhidu bahan kimia ni.Allahu…Tak tergamak untuk umi siarkan di entry ini.

Umi pun sedang berjaga-jaga ni.Kalau ia terlalu darurat, maka terpaksalah umi ambil cuti dan balik ke Kampung.Nenek pun dah bising risaukan anak² disini.

Korang ..please #prayforpasirgudang

siti Rohaida

Mommy Blogger | Johor Blogger (JDT Blogger) For Any Collaboration | Events | Review | Sponsorship Email : sitirohaida81@gmail.com

3 thoughts on “Pencemaran Sungai Kim Kim di Pasir Gudang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *