• RANDOM

    Hatimu Milikku-Nera

    Pernahkah engkau hargai cintaku yang sejati Pernahkah engkau mengertikan diriku ini Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku Disisimu ku terdiam seribu bahasa Dihatiku bergetar sejuta rasa Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu Nafasku terhenti bila melihat dirimu Terasa pantas degupan jantungku Mungkinkah hatiku milikmu jua Ku sayang padamu Kan ku abadikan dikau Sewaktu kenangan yang manis Yang tak mungkin aku lupa Untuk selamanya Kanku coretkan kenanganmu Dalam sanubariku ini Agar jadi yang terindah Di dalam hidupku ini

  • RANDOM

    Kisah Hati -Alyah

    Hatiku hatimu Menjadi satu cinta Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku Tapi cinta bukan milik kita Semua harus berakhir Cinta kau dan aku Takkan mungkin bersatu Untuk saat ini di dunia ini Mungkin kita bersama Nanti di atas sana Biar ku setia menjaga cintamu Selamanya Tapi cinta bukan milik kita Semua harus berakhir Cinta kau dan aku Takkan mungkin bersatu Untuk saat ini di dunia ini Mungkin kita bersama Nanti di atas sana Biar ku setia menjaga cintamu Cinta kau dan aku Takkan mungkin bersatu Untuk saat ini di dunia ini LOVE OLSSSSSS….

  • RANDOM

    Siti Nurhaliza & Allahyarham Ustaz Asri Rabbani – Ketika Cinta

    Assalamualaikum blogger………… Rindu nk berblogging setelah sekian lame x berblogging/walking nie.. memang suka dengar lagu nie….sungguh syahdu dan mendalam kata-kata dalm lagu nie.. untuk halwa telinga blogger sekalian.. Ada tiada rasa dalam jiwa Rindu akan memanggil-Mu Karna setiap jiwa t’lah bersumpah Setia hanyalah kepada-Mu Bila cinta ada di dalam jiwa Wangi bunga dunia tanpa nestapa Segala yang dirasa hanyalah Dia Hati ‘kan memuja hanya pada-Nya Ketika cinta memanggil Gemetar tubuhku Ketika cinta memanggil Hangatnya nafasku Ketika cinta memanggil Menderu sang rindu Ketika cinta memanggil Rindu… rindu… rindu qalbu Memanggil-manggil nama-Mu Seperti terbang di langit-Mu Tenggelam di lautan cinta-Mu Bertabur qalbu yang rindu Melebur menjadi satu Bagai menari diiringi pelangi Ketika…

  • History

    Menanti tibanya Hari Raya

    Assalamualaikum blogger..Pe kabo…? Raya tinggal bape hari je lagi..camno persiapan…da settle seme or masih lagi mencari2 yang dicari.. Hari nie ade pasar khamis…korang tau ker pasar khamis tu..pasar khamis tu pasar yang ade hanye hari khamis jer la..haha..lawak x…..Jangan mare Pasar khamis tu mmg ler murah dan banyak pilihan…konon2 nye hari nie aku nk halfday jerk…emmm..last2 terus full day xkeje…nie semua disebabkan pasar khamis tuh…(ade kene mengena ke ngan tajuk ) Tapi akhirnye aku dapat jugak sehelai …alhamdulillah…walaupun bermandi peluh…hehe..husband blanje beli selai baju…syukur…belilah lagik… Korang da beli kuih raye ker…buat???noooonooooo…no have time enough la…haiyoooo..seme tunjuk ulur kepala…tu je la…poket da makin nipis nie..lom lagi dgn duit raye…da ler xdpt…

  • Semasa

    Vitamin Untuk Kulit

    Assalamualaikum Blogger…Aku memang suke nak bersharig dgn korang semua…info nie dipetik dari seseorang dan aku pula nk memanjangkan info nie untuk korang…jaid korang bace la ek… Vitamin C mungkin merupakan vitamin paling dikenali dan sememangnya layak untuk dihargai kerana fungsinya yang pelbagai kepada kesejahteraan tubuh, termasuklah pemulihan dan pertumbuhan tisu-tisu, mengekalkan kesihatan gusi, menyokong sistem imun dan membantu penyerapan zink. Ramai yang mengamalkan pengambilan vitamin C setiap hari dalam usaha merendahkan risiko mendapat serangan jangkitan ringan. Hasil penyelidikan juga mendapati ia berpotensi mengurangkan tempoh demam selesema dengan menguatkan sistem imun. Bagi kebanyakan wanita pula, pengambilan vitamin C sebagai amalan harian begitu popular untuk kecantikan kerana ia merangsang kesihatan dan kecantikan…

  • Semasa

    Sedikit Pengetahuan untuk dikongsi berkenaan dengan Toksin

    Jom kite baca entry nie..Entry ni di ambil dari seseorang..Harap seseorang tu x marah la untuk dikongsikan bersama.. Apakah Toksin? Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran.Antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian. Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya merupakan punca utama terjadi toksin dalam badan. Inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan sebagainya. Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha…

  • History

    Pelita Di malam Hari

    Assalamualaikum blogger.. Alhamdulillah…kite da selamat smpi berpuasa untuk hari ke -16..cepatkan.. Korang da pasang pelita ke…Teringat kata mak aku,die kate.. malam kene pasang pelita,nanti arwah balik rumah…mase tu kitorang kecik2 lagi..Pehhhhhhhhhh.takut lamase tu…adoyaiiiii..tp rumah kite cantik bile dihiasi dengan pelita sepanjang jalan nk kuar rumah..keliling rumah,sekitar pokok bunga(opssssss..korang ade letak ke) Pastu main bunga api yg bling2 tu..mase kecik panggil bunga api kucing…knape panggil bunga api kucing tu sbb kt dpn pack tu ade gambar kucing la… Berbalik pade pelita pulak..bukan kuih pelita ye puan2..haha..Selepas buke pose aku ngan adik2 da berebut nak pasang pelita…pastu mintak mak duit nk beli bunga api.. klu mak xbg duit..korang tau x ape adik2…

  • RANDOM

    Petua tidur Rasulullah s.a.w,

    Assalamualaikum blogger.. haha..Sharing is caring.. Korang slalu tido cane???Nak kongsi sikit petua Rasulullah s.a.w tido.. Jom bace entry nie EORANG yang berusia 60 tahun akan menghabiskan masa lebih kurang 20 tahun untuk tidur. Sekiranya dia tidur mengikut sunnah Rasullullah saw, maka tidurnya akan jadi ibadah. Allah swt hanya akan menerima ibadah yang dilakukan dengan ikhlas. Tidur adalah ibadat yang paling ikhlas. Seseorang tidak perlu dipaksa atau terpaksa untuk tidur. Ganjaran Allah swt untuk orang yang mengamalkan sunnah sangat besar. Satu sunnah yang diamalkan berterusan akan diberi ganjaran 100 pahala mati syahid, sedangkan satu pahala mati syahid sudah cukup untuk menjamin seseorang untuk masuk syurga. Di dalam tidur sendiri ada banyak…

  • History

    Sharing Is Caring

    Assalamualaikum.. Ingin berkongsi cerita tentang sorang blogger ni menceritakan kisah kehidupan adik iparnya yang sangat menyayat hati..dan sangat berbangga diatas pengorbanan seorang suami terhadap isteri tercinta.. sila lihat blog ini http://miera301.blogspot.com/ http://miera301.blogspot.com/2011/08/pesanan-talib-utk-semua.html Semoga memberi manfaat untuk kite semua…

  • History

    Kisah di petang Sabtu

    Assalamualaikum blogger… Kali nie sy nk ceritakan kisah dipetang sabtu. Ade jiran aku nie,seblah rumah..kire rapat la ngan family aku..Name die Pakyah…Selalu tolong aku sekeluarga.. Pakyah xpernah penat wat keje2 rumah..satu petang tu die sibuk ketuk bilik dlm rumah sbb nk besarkan dlm rumah die tu…Tp yg peliknya die ketuk dari bawah…mak aku da tegur,knpe pakyah ketuk dari bawah..pelik jugak…lpas tu mak aku pun masuk dlm rumah untuk meneruskan keje memasak..Tetibe……. Dengar batu -batu jatuh…yang aku nie igtkan da roboh la bilik tu,,tetibe,,aku dengar orang jerit-jerit kat luar.. aku pun terus berlari ,nak tgk la ape yg riuh rendah tu.. Rupenyer pakYah kene hempap batu…MasyaAllah..hanya Tuhan je yang tau betapa…