FAMILY PARENTING

AMALAN ZIKIR DAN DOA KETIKA MEMASAK

AMALAN ZIKIR DAN DOA KETIKA MEMASAK

AMALAN ZIKIR DAN DOA KETIKA MEMASAK|Nak menjaga anak dan memberikan yang terbaik untuk anak-anak di zaman sekarang ni sangatlah mencabar. Sebagai ibu,tak terkecuali umi,sering dan sangat perlu untuk belajar untuk menjadi ibu bapa yang terbaik untuk anak-anak. walau kadang kala kita merasa letih dengan tugas seharian,sedikit sebanyak ilmu keibu bapaan itu perlu untuk kita membesarkan anak-anak kita.Umi tak naklah komen kepada anak orang kerana apa,kerana takut yang diri kita  sendiri …

INFO

i-SINAR Di kreditkan Secara Berkala Dengan Pendahuluan RM10,000

i-SINAR Di kreditkan Secara Berkala Dengan Pendahuluan RM10,000 | Umum mengetahui Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengumumkan perincian dan kelayakan akses ke Akaun 1 bagi kemudahan i-Sinar. Itulah yang telah dikhabarkan oleh KWSP kepada ahli-ahlinya yang terkesan dengan Pendemik Covid-19 ni.Kita sendiri tahu ramai yang dibuang kerja akibat sesetengah company yang tak boleh nak survive dalam menghadapi wabak ini.  KWSP telah mengambil langkah untuk memperluaskan skop i-Sinar yang merangkumi ahli yang …

INFO

17 November 2020 Hari Pramatang Sedunia

premature day

Tahukah korang 17 November hari pramatang sedunia.Tahukah korang kadar kelahiran bayi pramatang di kebanyakkan negara. Di 184 Negara kadar kelahiran pramatang berkisar antara 5% hingga 18 %  daripada bayi  yang dilahirkan. Di anggarkan 15 juta bayi dilahirkan lebih awal setiap tahun lebih daripada 1 dari 10 bayi di seluruh dunia. Komplikasi kelahiran pramatang adalah penyebab utama kematian kanak-kanak di bawah umur 5 tahun, menyebabkan kira-kira 1 juta kematian pada tahun …

INFO

Make your home the place to be this Christmas

Make your home the place to be this Christmas|While the holidays may be smaller than usual due to the ongoing pandemic, IKEA is inviting Malaysians to embrace and reinvent the holiday season. Whether it is creating new memories with old traditions, bonding over Christmas treats, cooking up a storm for your loved ones or just enjoying a cozy day in, it is time to make your home the place to …

INFO

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP adalah bantuan Khas COVID-19.Bantuan ini merupakan salah satu usaha MAIWP bagi membantu meringankan beban orang awam susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akibat penularan wabak COVID-19. OBJEKTIF UTAMA BANTUAN KECEMASAN #MUSAADAHCOVID19 MAIWP Ojektif utama MAIWP adalah membantu golongan pendapatan pertengahan yang terjejas dengan Perintah Kawalan Pergerakakan wabak Covid-19.Ia dapat membantu meringankan beban hidup golongan penjaja/peniaga kecil dan pekerja B40 agar mereka dapat meneruskan kehidupan yang lebih …

RESEPI

Resepi Daging Palembang Sedap dan Mudah di Sediakan

RESEPI DAGING PALEMBANG SEDAP DAN MUDAH DISEDIAKAN

Resepi Daging Palembang Sedap dan Mudah di Sediakan | Bila dah buntu nak sediakan juadah apa untuk hari-hari jadi kita cari resepi yang tak pernah dibuat lagi. Kebetulan ada sedikit daging yang tinggal di peti ais.Umi pun tak tahu dah nak buat apa lagi dengan daging ni.Hari tu MIL dan buat kari daging, umi plan nak sup kan je daging tu, tapi boring pulak asyik menu yang sama. Dari hasil …

PARENTING TIPS

8 Tips Pilih Tadika Terbaik Untuk Anak

10 Tips Pilih Tadika Terbaik Untuk Anak

8 Tips Pilih Tadika Terbaik Untuk Anak | Mesti korang Runsing tadika mana yang terbaik untuk hantar anak korang ke Tadika kan? Tahun depan dah nak masuk pra sekolah, tapi bingung betul nak cari tadika yang sesuai dengan anak.Mesti akan fikir tentang berapa bagus taska tu, dekat atau tidak dengan rumah, atau boleh atau tidak anak kita mesra dengan tadika yang dipilih. Dan disini umi kongsikan antara 8 tips untuk …

FAMILY

Ini Sebab Suami Isteri kena Tahu Mengapa Rezeki Tak Masuk

Ini Sebab Suami Isteri kena Tahu Mengapa Rezeki Tak Masuk

Ini Sebab Suami Isteri kena Tahu Mengapa Rezeki Tak Masuk | Pernah tak kita terfikir kenapa kita selalu kesempitan duit? Selalu je rasa tak cukup walau gaji dah cukup besar diterima setiap bulan? Kadang kala kita bergaduh dengan pasangan dan saling salah menyalahkan yang lain bila apa yang kita ada masih tidak mencukupi.Nak dimurahkan rezeki bukan hanya perlu berdoa sahaja, kita perlu elak dari melakukan perkara-perkara ini supaya rezeki dalam …

FOOD REVIEW

Buffet Dim Sum HALAL di Wan Li Chinese Restaurant Renaissance JB

Buffet Dimsum di Wan Li Chinese Restaurant Renaissance JB

Buffet Dim Sum HALAL di Wan Li Chinese Restaurant Renaissance JB | Umi adalah penggemar Dim Sum.Boleh dikatakan kalau ada yang menjual dim sum umi akan cuba makan.1st trial umi makan dim sum masa ondway bas ke KL.Masa tu seingat umi singgah Yong Peng tak silap, nampak orang jual dim sum.Umi pun rasa.Dari situ umi suka dim sum ni tau. Sebab tu kalau ada yang jual dim sum halal ni …