Nagging

Nenek kembali Ke Rahmatullah

Assalamualaikum

“Setiap yang Hidup Pasti akan Mati”

Setelah lama terlantar di wad,Akhirnya Tiah Bt Besah menghembuskan nafas terakhir semalam.
Walaupun aku tidak dapat hadir di pengebumiannya semalam,Moga segala urusan berjalan dengan lancar.
Semoga nenek aman disemadikan..Diampunkan segala dosa dan dipermudahkan urusan di sana nanti.
sumber : google
Cukup menghibakan bila melihat dia di ward tempohari..Alhamdulillah..sebelum dia menghembuskan nafas yang terakhir,banyak masa yang aku luangkan untuk dia sejak sejak dia sakit.Jadi tidaklah terkilan sangat pemergiannya..Dari arwah sakit menahan segalanya bila badan dah penuh dengan cucukan jarum..Korang faham-faham lah kan bila dah kat hospital.
Sebenarnya nenek dah berumur 82 tahun.Sakit orang tua.Alhamdulillah semalam dah selesai pengebumiannya selepas asar..Tapi sayangnya Ayah tak sempat nak tengok nenek buat kali terakhir,disebabkan ketika itu ayah bekerja..Arwah di semadikan di kampungnya di Segamat.

Moga Allah mencucuri rahmat keatas beliau.Ditempatkan dikalangan orang yang solehah.Walaupun aku tak berapa rapat dengan arwah nenek,tetapi pemergiannya di rasai..pelik ke perkataan tak berapa rapat tu…hehehe..bukan bergaduh ye..Tapi ayah aku yang sekarang nie adalah ayah tiri,Ibu berkahwin dengan ayah masa kami dah besar-besar..So perhubungan aku dengan nenek jauh sedikit la.

ok,,,till meet again for the next entry…

About Author

Blog about parenting, tips parenting, deco, homeschooling activities, travel and beauty.Welcome to kisahsidairy blog

(18) Comments

  1. Ayu Zan says:

    setiap yg hidup pasti menemui mati.. takziah, alfatihah..

  2. Zee Suhaini says:

    salam takziah kak..
    al-fatihah untuk arwah..

  3. Alfatihah… walau nenek jauh ke dekat ke, rapat ke tak rapat ke.. kita sebagai umat islam pasti akan merasai kehilangan org2 dikalangan keluarga kita kan KSD.. takziah buat KSD & family..

  4. ain diyana says:

    innalillah… semoga akak sekeluarga tabah

  5. Salam Takziah dari zumal

  6. salam takziah dan al-fatihah….

  7. alfatihah… semuga Allah redha dgn nenek

  8. semoga arwah ditempatkan bersama2 dengan orang yang beriman. Al fatihah…

  9. Salam Takziah

  10. Salam Takziah

  11. panjang umur arwah… 82 tahun… kita ni ntah sampai ke tak…

  12. Salam Takziah…
    al fatihah utk arwah nenek

  13. Salam Takziah untuk family akak..
    Al-fatihah untuk arwah nenek

  14. Mieza Jhaa K says:

    takziah..teringat kat arwah nenek..meninggal pada umur yg hampir sama.

  15. slm takziah buat akak sekeluarga.. al-fatihah..

  16. Takziah buat Aida & keluarga.. semoga Allah sentiasa mencucuri rahmat keatas rohnya & menempatkan beliau dikalangan org2 yg beriman.. Al Fatihah… aamiin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *