Menu Dapur Kisahsidairy #060319

Menu Dapur Kisahsidairy #060319 | Actually hari-hari pun masak.sampai umi pun tak tau nak masak apa.

Nak masak lemak² kang, berlemak pulak badannya.So, menu simple je supaya senang untuk dimakan dan mudah untuk dimasak..hahaha…aci tak.

Disebabkan kupang ada lagi, so umi rebuskan jelah kupang tu.Stock kupang tak boleh simpan lama-lama nanti tak sedap.Kalau boleh hari-hari nak pi pasar beli barang basah.Tapi disebabkan umi ni bekerja.so terpaksalah stock untuk seminggu.

Ikan Goreng
Kupang rebus
Sayur campur dengan cendawan

Sayur tu ada kobis, ada sawi dan jugak cendawan.Stock tinggal sikit-sikit semua, so umi campurkan je sekali..Goreng dengan Sos tiram..pun sedap.

Tak lupa jugaklah kan sambal tumbuk belacan ema..Nanti umi cerita kat lain entry…Tunggguuuuu

p/s : terus fikir petang ni nak masak apa!!

siti Rohaida

Mommy Blogger | Johor Blogger (JDT Blogger) For Any Collaboration | Events | Review | Sponsorship Email : sitirohaida81@gmail.com

6 thoughts on “Menu Dapur Kisahsidairy #060319

  • March 7, 2019 at 6:45 pm
    Permalink

    Rumah aku paling jaki dengan ikan kerisi tu hahahaha sebab measing dah ada sejarah tercekik tulangnya hehehehe..tajam kan tulang dia..eee seriauuu

    Reply
    • March 8, 2019 at 9:00 am
      Permalink

      kan sis…

      Reply
    • March 8, 2019 at 9:00 am
      Permalink

      wahh…. akak pulak memang suka ikan goreng…hehe

      Reply
  • March 7, 2019 at 10:14 pm
    Permalink

    Assalamualaikum eda…betul tu eda kupang ni kalau simpan lama2 nanti dah jd x sedap pulak…menu simple tu yg sedapnya eda..

    Reply
    • March 8, 2019 at 9:01 am
      Permalink

      kan ma…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *