kisahsidairy.com nur awfiyah parenting blogger

Masa untuk makan

Assalamualaikum
Lama juga kan aku tak cerita pasal nur awfiyah. Emm..lately ni tak sempat nak publish cerita sangat.Hari minggu macam ni aktiviti melayan si awfiyah jelah..Selain aktiviti mengemas rumah dapatlah juga ke pasar dan memasak tengahari.
Sejak nur awfiyah da semakin membesar ni, banyak juga perbezaan dari sehari dan karenah yang berbeza.Sekarang ni, kalau nak bagi makan kat dia, mesti ada sesuatu yang boleh menarik perhatian dia untuk duduk diam.
Contohnya baloon yang korang nampak dalam gambar ni.kakau takde sesuatu tu, jangan haraplah dia akan duduk diam.Jenuhlah ummi dia bertekak suruh duduk diam.hihi.
Hari ni ummi dia masak bubur bersama dengan kentang dan Iikan bilis.Rasa lemak lemak macam ni awfiyah memang suka.Berbanding dengan carrot dan sayuran lain, cepat je mencebik.
Lepas dah siap bagi makan, biarkan dia bermain seketika, emmmm…barulah boleh tidurkan.Masa nur awfiyah tidur lah masa untuk ummi macam lipas kudung, settlekan apa sahaja sebelum dia bangun..
Oklah get to go…nanti awfiyah dah bangun tak boleh da bersenang lenang…

About Author

Blog about parenting, tips parenting, deco, homeschooling activities, travel and beauty.Welcome to kisahsidairy blog

(10) Comments

  1. Belog Santai says:

    Singgah hujung minggu disini…yumm.yumm..

  2. makin bambam la awfiyah lepas nii.. boleh lawan gusti dgn mama

  3. comelnyee… aummm… gigit pipi sikit..hihi

  4. masa anak tido la kene cepat2 siapkan keje. kalo dah bgn kene melayan anak pulak kan 😉

  5. Comelnya.. dia nak makan eh.. 🙂 🙂

  6. Ayu Zan says:

    Alahai fiyaaa..comel.

  7. Sally Yatiey says:

    Comelnyaaaa ;D

  8. Hehe…comel sungguh, seronok la tu nak makan 🙂

  9. masa dia tidurlah baru boleh buat kerja kan kak

  10. apsal rasa berselera je dengan bubur cik piya ni?? bley geng aunty sha ye cayang, aunty sha pun suka makan benda yang rasa lelemak jugak…. tapi tak debab macam cik piya… hiks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *