Kemaafan – Motivasi Pagi untuk Diri Sendiri

Assalamualaikum
Hai Korang…Dah selasa ek..Dalam otak nie asyik ingat hari isnin je..Al-maklum la..bercuti lama…
Sebenarnya banyak nak cerita,Tapi tetiba idea tu hilang entah ke mana..Teringat kat bag laptop yang tertinggal kat kampung…
Nak bermotivasi pagi nie supaya kita sentiasa memaafkan orang lain,samada kecil atau besar kesalahan orang tu..Kekadang memang sukar untuk kita nak maafkan orang yang telah menyakitkan hati sampai kita rasa benci dan taknak tengok muka dia lagi..Pernah tak korang ada perasaan macam tu…serius,aku ada perasaan macam tu..Nak hilangkan perasaan benci dan tak memaafkan orang tu kekadang menghantui diri sampai kekadang boleh menjadikan kebencian itu kepada perkara-perkara yang tak sepatutnya..
Ada hadis yang menyebut tentang ini.
Janganlah orang-orang yang mempunyai kelebihan dan kelapangan di antara kamu bersumpah bahwa mereka tidak akan mem beri (bantuan) kepada kaum kerabat (nya), orang-orang yang miskin dan orang-orang yang berhijrah di jalan Allah. Hendaklah mereka memaafkan dan berla pang dada. Apakah ka mu tidak ingin agar Allah meng ampunimu? Sesungguhnya, Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS An-Nur: 22)



Jom sama-sama kita hapuskan segala kebencian yang ada pada diri kita..Insyallah,kita akan dapat ketenangan dalam diri…

siti Rohaida

Mommy Blogger | Johor Blogger (JDT Blogger) For Any Collaboration | Events | Review | Sponsorship Email : sitirohaida81@gmail.com

15 thoughts on “Kemaafan – Motivasi Pagi untuk Diri Sendiri

  • September 2, 2014 at 5:08 am
    Permalink

    Sentiasa tanamkan sifat pemaaf dalam diri…semoga hidup sentiasa di berkati…

    Reply
  • September 2, 2014 at 5:09 am
    Permalink

    Sentiasa tanamkan sifat pemaaf dalam diri…semoga hidup sentiasa di berkati…terima kasih atas perkongsian

    Reply
  • September 2, 2014 at 5:09 am
    Permalink

    Sentiasa tanamkan sifat pemaaf dalam diri…semoga hidup sentiasa di berkati…terima kasih atas perkongsian ini Sis…

    Reply
  • September 2, 2014 at 8:30 am
    Permalink

    Betul tu… alhamdulillah… lama dah amalkan… cuma kadang2 tu perlukan sedikit masa… 🙂

    Reply
  • September 2, 2014 at 4:32 am
    Permalink

    Jadi seorang yang memberi maaf lebih membuatkan hati rasa bahagia je…nice sharing. 🙂

    Reply
  • September 2, 2014 at 3:07 pm
    Permalink

    Memaafkan orang ada kalanya bukan mudahkan KD….tp percayalah hati kita akan jadi lapang selepas itu….

    Reply
  • September 2, 2014 at 5:50 pm
    Permalink

    aduhai…. entri ni rasa tertempek kat muka sendiri sebab sha amat sukar nak memaafkan pakcik dan makcik sha… semoga terbuka hati ini, suatu masa nanti…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *