ILMIAH

KEISTIMEWAAN ORANG BERSEDEKAH

Assalamualaikum
Salam pagi jumaat semua.Alhamdulillah bertemu lagi kita di penghulu hari ini.Insyallah moga hari nie lebih baik dari semalam..Kot ler korang semalam lebih baik dari hari ni.Tu sebab semalam hari special untuk korang.hari nie dah tak payah nak special sangat.haha.At least hari yang dipenuhi dengan semyuman..bukan senyum terpaksa okeh!!
nak share sikit tentang keistimewaan bersedekah.Bersedekah tu tak kira la dari segi ape pun,baik wang,barang-barangan.Yang penting,Seyuman itu pun satu sedekah tau.Tapi yang penting kena lah ikhlas.
Lepas tu tak payah nak kabau kan satu tanah melayu nie yang korang pi sedekah..Tu dah keluar dari landasan bersedekah.Tu nak amik nama jerk.
oklah,Apa istimewanya bersedekah nie.

1~ Para malaikat sentiasa berdoa supaya ditambahkan rezeki kepada pemberi sedekah
2~ Merupakan kekalahan atas Syaitan.(syaitan paling tak suka orang yang bersedekah,syaitan lebih suka yang kedekut 
3~ Memadam kemurkaan Allah
4~ Merupakan rawatan atau penyembuh segala penyakit.
5~ Mengawal kehormatan Dan maruah
6~ Memperbaiki amalan sebelum mati.
7~ Pelindung kepada api neraka.
8~ Menempah tempat di bawah bayangan Allah SWT
9~ Memberi keberkatan kepada pemilik Harta.
10~Melembutkan hati yang keras.
sabda nabi Muhammad S.A.W yang bermaksud : ” janganlah kamu meremehkan kebaikan apapun.walaupun sekadar bertemu saudara mu dengan wajah yang manis(wajah gembira dan senyuman)”
(Hadis Riwayat muslim)
**** Semua yang diatas tu kena lakukan dengan hati yang ikhlas..Insyallah berkat lah apa yang korang lakukan..Jangan menyimpang dari Landasan keretapi sudahlah..
Salam Jumaat untuk korang ye.!!

About Author

Blog about parenting, tips parenting, deco, homeschooling activities, travel and beauty.Welcome to kisahsidairy blog

(5) Comments

  1. mrs mell says:

    teringat kata pepatah.. tgn yg memberi lbh baik dr menerima.. bersedekah ni terlalu besar gnjarannya.. tp harusnya ikhlas.. ๐Ÿ™‚

    plg xmenahan org besedekah phtu kabo 1 dunia.. hihi

  2. fyna says:

    salam jumaat. memang banyak sangat manfaat bagi orang yang memberi sedekah. pastikan hati itu ikhlas.

  3. salam jumaat kak eda…he he he…hari ni pagi2 farah dah muncul kat sini dah….

  4. salam…..bw sini… muhasabah diri mmbaca post pgi2 ๐Ÿ™‚

  5. kak lea pun selalu ingatkan anak masa nak gi solat jumaat nanti,jangan lupa bawa duit untuk didermakan di masjid ^^

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *