RANDOM

Jangan berhenti Berdoa

Assalamualaikum
Banyak perkara yang berlaku lately nie yang memerlukan kesabaran yang tinggi untuk menghadapinya.Tetapi aku selalu percaya,Allah memberikan dugaan itu mengikut kemampuan hambanya.Inginkan hambanya terus berdoa kepada Nya ,meminta dipermudahkan segalanya.
Bukan senang untuk menutup mulut orang mengatakan sesuatu yang tidak-tidak terhadap diri kita mahupun orang disekeliling kita.Bila terjadinya sesuatu perkara,Orang orang diluar sana,sungguh cepat menjatuhkan hukuman tanpa mengadilinya.Terlalu banyak wartawan yang tak bertauliah membuat spekulasi dan andaian yang tidak-tidak..Biarlah apa yang mereka nak kata..Lebih baik diam dari berbicara..Tak semestinya diam itu salah dan terima segalanya..Perlukan masa untuk berfikir secara waras.
sumber :fb
Allah maha adil,setiap apa yang diturunkan ujian untuk hambanya,pasti ada hikmah yang kita tak tahu yang akan diberikan kepada kita kelak.Walau sebesar manapun masalah,kita tidak boleh lari dari masalah tu..Insyallah..Hadapi dengan tenang walaupun perit.
Moga Allah sentiasa memberikan kekuatan kepada kami dengan apa dugaan ini..Berat mata memandang,berat lagi bahu memikul.
*** Cuba untuk menaikkan mood yang hilang…

About Author

Blog about parenting, tips parenting, deco, homeschooling activities, travel and beauty.Welcome to kisahsidairy blog

(21) Comments

  1. ain diyana says:

    bukankah doa itu senjata umat islam… 🙂

  2. Lieya Von Jay says:

    banyakkan bersabar 🙂

  3. RDZ Z says:

    Banyakkan berdoa semoga semuanya dipermudahkan..Biarkan Wartawan tu dengan cerita-cerita mereka..take care ya!!

  4. Assalamualaikum kak ida. teruskan berdoa.. in shaa Allah, diperkenankan doa kita. tapi bila tu tak pasti.. jangan putus asa ye kak ida. sheila doakan yang terbaik buatmu ~~~

  5. ye la kak, kenit juga memerlukan doa dan kekuatan sekarang ni. Semoga kita berdua memperoleh ketenangan 🙂

  6. semoga terus tabah..bila ada ujian kita kena pandang orang yg dibawah juga,lihat mereka yg kurang bernasib baik,mcm tu kita akan sentiasa bersyukur..

  7. Kita kene kuat untuk menepis segala kata2 orang sbb org2 yg bercakap nie seolah2 tak sedar akan balasannye.. Kita hanya mampu berdoa je kak..naikkan semangat dan jgn mudah putus asa.. >_<

  8. slalu la berdoa..

  9. Allah mengikut sangkaan hambanya.
    Jadi,.fikir yang baik2, sangka yang baik2, buat benda yg baik2..insyaAllah..perkara baik juga yang datang kepada kita.

    Stay strong & think positif ye yunk 🙂

  10. Akak, betul tu. Jangan berhenti berdoa dan kuatkan semangat untuk hadapi cakap2 org. biar apa org nak kata, sbb kita takkan mampu tutup mulut org. but once dorg dah letih, semua tu akan hilang dengan sendiri

  11. tabahakan hati ye a, berdoa yang terbaik untuk semuanya..

  12. tabahkan hati yer kak ..Dia akan selalu ada untuk kita ^_^

  13. Hanya doa mampu kukirimkan. Semoga sabar dan tabah menghadapi segala ujian. Jika kita sentiasa berdoa dan lakukan hanya kerana Allah… InsyaAllah, yakinlah…pasti ada hikmah dan keberkatannya.

  14. banyakkan berdoa & sabar ye..hak manusia y bersifat begitu utk berkata2..biarkan..y penting kita berada dipihak y benar

  15. thank you kak for this… *_^ I Love You… muacks muacks…

  16. Btoll.. ada saja "wartawan" xbbayar kat luar sna yg sntiasa mmerhatikn tindak tanduk kita Ntuk di jadikn bahan cerita.. xpa..lumrah manusia. Bykkn bsabar dan Allah sntiasa bsama kita.. ^^

  17. good entry..:)

  18. good entry..:)

  19. Allah sentiasa bersama2 org yg sabar & sentiasa berdoa kpdNya.. in shaa Allah, akan pasti diperkenankan.. aamiin.

  20. Doalah suatu hari pasti Allah makbulkan..

  21. ye,jangan pernah berhenti berdoa.Allah maha mendengar doa hamba²Nya 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *