kisahsidairy.com RANDOM

Cuaca

Assalamualaikum
Disebabkan cuaca sekarang nie,memang selalu tidak sihat..Migrain pun tak baik-baik..Selalunya bila dah makan ubat,tido then baiklah migrain nie.
Semalam bila keluar rumah untuk ambil MC pun cuaca sangat terik.Memang menjadi alahan bagi aku bila cuaca macam nie.Senang kena serang sakit kepala.Kurangnya minum air putih/air masak menambahkan lagi ketidakupayaan aku..nak habiskan satu botol air pun payah dah..
Bila ke klinik semalam,tengok ramai kanak-kanak yang demam..Kesian kat mereka…yelah..budak kecil mana tau apa apa..Taunya merengek jelah…Pada ibu bapa di luar sana,kurangkan aktiviti luar bersama anak-anak ye..Takut lah diorang kena demam atau sebagainya..
Hari nie pun rasa nak MC lagi..Tapi disebabkan cuti yang diambil terlalu banyak,so…batalkan saja niat tu..
Bila malam pulak angin sangat sangat lah sejuk..nak keluar rumah pun takut…Lagi pulak tak bagus berembun malam malam kan..better duduk rumah je..En.husband pun dah mengadu tak sihat badan..
sumber :fb
Mungkin sekarang nie sedang kemarau melanda…Tengok rumput dan pokok2 pun dah kekuningan dan kekeringan…nak harapkan hujan memang takde dah nie..Dapat sekali dalam sebulan hujan pun dah syukur sangat..
Take care semua ye…

About Author

Blog about parenting, tips parenting, deco, homeschooling activities, travel and beauty.Welcome to kisahsidairy blog

(22) Comments

  1. Norhasniza Khalid says:

    takpe kak, rehat je.. 🙂

  2. Ija Rased says:

    sekarang ni musim demam la..jaga diri tau…

  3. Azlan Strider says:

    kat tempat saya rasanya dah lama hujan tak turun..asyik panas jer..kekadang petang2 pun panas..hehe

    Regards,
    -Strider-

  4. Ya…cuaca panas kering disiang hari tapi sejuk pula waktu malam. Kena perkuatkan antibodi…

  5. Raudzah Z says:

    kita pun deman kejab hari tu..alahamdulillah dah ok sekarang..cuaca memang tak menentukan..hari tu sejuk sekarang ni panas sangat..

  6. cuaca tak menentu sekarang ni… kena banyakkan minum air masak …

  7. rasa cuaca panas sangat sebab lama tak hujan kot

  8. semoga cpt sembuh kak…la ni panas x hengat,,,

  9. get some rest kakida:)

  10. assalamualaikum eda…betul la cuaca dah panas skg ni…pokok2 pun dah kering…:)

  11. nowdays panas lain macam, kite pun dah nak mula demam ni…

  12. Cuaca sekarang makin teruk… Tekak kiera pun dah lain macam.. Take care ya sis… Insha ALLAH , semoga cepat sembuh 🙂

  13. cuaca memang kering sekarang kak..kena banyakkan minum air

  14. Cuaca yg menentu. Kt perlis masih sejuk. Tp kt kl membahang je rasa. Huhu

  15. betul cuaca panas sekarang kak, Farah pun kena migraine yang teruk 2 hari lepas… sampai muntah semua bagai… memang apa pun tak boleh… kira2nya kita berdua ni samalah ada migraine…

  16. tempat bunda ni dan seminggu lebih panas…tak hujan..

  17. Zee Suhaini says:

    take care kak..

  18. Mmg panas… lebih baiklah sejuk mcm sblm ni dari menahan kepanasan…

  19. sehingga semalam cuaca memang panas di KL, tapi alhamdulillah malam jumaat tadi hujan turun juga membasahi bumi buat sekian lama.

    Kak Aida rehatkan badan dan jaga diri k. Skrg memang musim sakit ni.

  20. cuaca agak panas sekerang ni..semoga ct & suami sihat2 ye…

  21. Cuaca memang dah semakin panas sekarang ni. Tidur malam pun kepanasan. Sejuk berair-cond pun tak tahan juga. Susah hati kalau anak-anak jatuh sakit.

  22. Mmg musim dgn cuca yg x tntu ni.. Kna byk mnum air dan kurgkn xtvtluar..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *