Cuaca

Assalamualaikum
Disebabkan cuaca sekarang nie,memang selalu tidak sihat..Migrain pun tak baik-baik..Selalunya bila dah makan ubat,tido then baiklah migrain nie.
Semalam bila keluar rumah untuk ambil MC pun cuaca sangat terik.Memang menjadi alahan bagi aku bila cuaca macam nie.Senang kena serang sakit kepala.Kurangnya minum air putih/air masak menambahkan lagi ketidakupayaan aku..nak habiskan satu botol air pun payah dah..
Bila ke klinik semalam,tengok ramai kanak-kanak yang demam..Kesian kat mereka…yelah..budak kecil mana tau apa apa..Taunya merengek jelah…Pada ibu bapa di luar sana,kurangkan aktiviti luar bersama anak-anak ye..Takut lah diorang kena demam atau sebagainya..
Hari nie pun rasa nak MC lagi..Tapi disebabkan cuti yang diambil terlalu banyak,so…batalkan saja niat tu..
Bila malam pulak angin sangat sangat lah sejuk..nak keluar rumah pun takut…Lagi pulak tak bagus berembun malam malam kan..better duduk rumah je..En.husband pun dah mengadu tak sihat badan..
sumber :fb
Mungkin sekarang nie sedang kemarau melanda…Tengok rumput dan pokok2 pun dah kekuningan dan kekeringan…nak harapkan hujan memang takde dah nie..Dapat sekali dalam sebulan hujan pun dah syukur sangat..
Take care semua ye…

siti Rohaida

Mommy Blogger | Johor Blogger (JDT Blogger) For Any Collaboration | Events | Review | Sponsorship Email : sitirohaida81@gmail.com

25 thoughts on “Cuaca

  • February 6, 2014 at 7:49 am
    Permalink

    takpe kak, rehat je.. 🙂

    Reply
  • February 6, 2014 at 8:22 am
    Permalink

    sekarang ni musim demam la..jaga diri tau…

    Reply
  • February 6, 2014 at 8:35 am
    Permalink

    kat tempat saya rasanya dah lama hujan tak turun..asyik panas jer..kekadang petang2 pun panas..hehe

    Regards,
    -Strider-

    Reply
  • February 6, 2014 at 1:07 pm
    Permalink

    Ya…cuaca panas kering disiang hari tapi sejuk pula waktu malam. Kena perkuatkan antibodi…

    Reply
  • February 6, 2014 at 2:29 pm
    Permalink

    kita pun deman kejab hari tu..alahamdulillah dah ok sekarang..cuaca memang tak menentukan..hari tu sejuk sekarang ni panas sangat..

    Reply
  • February 6, 2014 at 3:05 pm
    Permalink

    get some rest kakida:)

    Reply
  • February 6, 2014 at 7:25 am
    Permalink

    ari tu cuaca sejuk..skrg dah jadi panas mungkin sbb tu ramai yg demam2 kot KSD..

    Reply
  • February 6, 2014 at 7:52 am
    Permalink

    assalamualaikum eda…betul la cuaca dah panas skg ni…pokok2 pun dah kering…:)

    Reply
  • February 6, 2014 at 8:03 am
    Permalink

    Cuaca sekarang makin teruk… Tekak kiera pun dah lain macam.. Take care ya sis… Insha ALLAH , semoga cepat sembuh 🙂

    Reply
  • February 6, 2014 at 10:23 am
    Permalink

    Cuaca yg menentu. Kt perlis masih sejuk. Tp kt kl membahang je rasa. Huhu

    Reply
  • February 6, 2014 at 2:07 pm
    Permalink

    betul cuaca panas sekarang kak, Farah pun kena migraine yang teruk 2 hari lepas… sampai muntah semua bagai… memang apa pun tak boleh… kira2nya kita berdua ni samalah ada migraine…

    Reply
  • February 6, 2014 at 6:03 pm
    Permalink

    Mmg panas… lebih baiklah sejuk mcm sblm ni dari menahan kepanasan…

    Reply
  • February 7, 2014 at 12:48 am
    Permalink

    sehingga semalam cuaca memang panas di KL, tapi alhamdulillah malam jumaat tadi hujan turun juga membasahi bumi buat sekian lama.

    Kak Aida rehatkan badan dan jaga diri k. Skrg memang musim sakit ni.

    Reply
  • February 7, 2014 at 6:57 am
    Permalink

    Cuaca memang dah semakin panas sekarang ni. Tidur malam pun kepanasan. Sejuk berair-cond pun tak tahan juga. Susah hati kalau anak-anak jatuh sakit.

    Reply
  • February 8, 2014 at 3:18 am
    Permalink

    take care…sekarang dah nak masuk musim kering…….banyakkan minum air…..

    Reply
  • February 7, 2014 at 8:01 pm
    Permalink

    Mmg musim dgn cuca yg x tntu ni.. Kna byk mnum air dan kurgkn xtvtluar..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *