INFO kisahsidairy.com salam jumaat Sharing

11 Doa Amalan Sewaktu memasak untuk Elak Anak Degil

Assalamualaikum Dah jadi ibu bapa ni,banyak sebenarnya ilmu yang perlu kita pelajari dan patut kita tahu.Nak mengajar anak di zaman teknologi canggih ni memang tersangatlah mencabar. Selain dari usaha mengajar mereka,perlulah diiringi dengan doa supaya Allah swt tu permudahkan urusan untuk kita mengajar anak-anak kita.Banyak ilmu yang perlu aku pelajari untuk mendidik anak-anak aku dimasa […]

INFO kisahsidairy.com salam jumaat

3 Jenis Nafkah Dari Suami

Assalamualaikum Dari Abu Hurairah, dia berkata, “Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda: ‘Sesungguhnya membaca “subhanallah walhamdulillah wa laa ilaha illallah wallahu akbar (Maha Suci Allah, segala puji bagi Allah, tiada sesembahan yang berhak disembah selain Allah, dan Allah Maha Besar)” adalah lebih aku cintai daripada segala sesuatu yang terkena sinar matahari.” (HR. Muslim no. 2695). […]

persiapan ramadhan salam jumaat Sharing zakat

Kewajipan Dan Kelebihan Zakat Fitrah

Assalamualaikum Kewajipan menunaikan zakat fitrah dikenakan ke atas setiap orang yang dikira masih lagi mempunyai makanan yang mencukupi bagi dirinya dan tanggungannya di Aidilfitri. Kewajipan kita menunaikan zakat fitrah dinyatakan oleh Saidina Umar RA berdasarkan sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :- ” Sesungguhnya Rasullullah SAW mewajibkan zakat fitrah daripada muslim, baik hamba atau merdeka, lelaki […]

kisahsidairy.com salam jumaat Sharing

Keep Pray For MH17

Assalamualaikum Sumber :fb Selamat Pagi,Di hari yang mulia ini,mendapat berita yang sangat menyedihkan bagi rakyat Malaysia.Pesawat MAS MH17 dilaporkan terhempas Di Ukraine berhampiran sempadan Russia. Pesawat Itu dalam penerbangan dari Armsterdam ke Kuala Lumpur dengan membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal. Lokasi  terakhir pesawat MH17  sumber :sini “Pesawat Boeing 777-200 Malaysia Airline Penerbangan MH17 […]

kisahsidairy.com salam jumaat tazkirah jumaat

Rezeki Itu Rahsia Allah

Assalamualaikum Salam jumaat semua…Sekadar memperingatkan tentang rezeki yang sentiasa menjadi Rahsia Allah swt.. Hadis Nabi s.a.w. bermaksud: “Barangsiapa tekun beristighfar, nescaya Allah mengadakan baginya jalan keluar dari tiap-tiap kesempitan serta diberi rezeki dari arah yang tidak  di sangka-sangka.” (H.R. Abu Dawud, Nasa’i, Ibnu Majah dan Hakim) Daripada Abi Dhibah berkata: Usman Ibnu Affan r.a berkata, Sesungguhnya saya […]

kisahsidairy.com pemakanan salam jumaat

Pisang Goreng Cheese Menjadi Peneman

Assalamualaikum Wah…banyak up entry hari ni..ada orang baca ke..Tak kisahlah orang nak baca ke tak nak..Tapi dah namanya Dairy..Kenalah tulis apa jua perkara dan peristiwa kan.. Dulu dulu aku terkenang Dairy yang cantik molek…La nie dah keman Dairy tu..Kena curi kot!! oh tidak.. Laa nie zaman canggih manggih..Tak payah nak dairy bagai..Walaupun guna jari jugak..Cuma […]

salam jumaat

Jumaat kembali lagi

Assalamualaikum Alhamdulillah…jumaat sudah….salam hari jumaat untuk semua…selamat menunaikan solat jumaat  bagi kaum adam.,. Moga setiap sudut masjid dan surau di penuhi dengan kaum adam…Tahun depan Johor dah pun bertukar cuti rehat kepada Jumaat dan sabtu..tapi itu cumalah untuk kakitangan awam..Tidak pula bagi orang2 swasta..Dsini rasa sedikit terkilan kerana tidak diselaraskan berikutan sumbangan orang swasta untuk […]

salam jumaat tazkirah jumaat

Antara Manusia,Malaikat Dan Syaitan

Assalamualaikum Jom baca kisahnya dibawah ni Manusia – Eh, dah subuh dah? Malaikat – bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu …. Syaitan – Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ni…awal lagi nie?.zzzzzzzz Manusia – Nak makan, laparlah ?? Malaikat – Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah…. Syaitan – Ahh, tak payahla… dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? […]