Showing 111 Result(s)
RESEPI

10 Resepi Shell Out Mudah Wajib Cuba

10 Resepi Shell Out Mudah Wajib Cuba | Sesekali bershell out di rumah kan lagilah seronok.Kalau makan di kedai rasa tak puas.Bila di rumah macam-macam seafood yang kita boleh letak dengan modal yang murah berbanding makan di kedai.Tapi tak tau macam mana nak buat resepi mudah shell out ni? Takpe, umi bantu korang senaraikan 10 Resepi Shell Out Mudah Wajib Cuba untuk dihidangkan bersama keluarga besar korang.Kalau makan kat kedai …

RESEPI DAGING PALEMBANG SEDAP DAN MUDAH DISEDIAKAN
RESEPI

Resepi Daging Palembang Sedap dan Mudah di Sediakan

Resepi Daging Palembang Sedap dan Mudah di Sediakan | Bila dah buntu nak sediakan juadah apa untuk hari-hari jadi kita cari resepi yang tak pernah dibuat lagi. Kebetulan ada sedikit daging yang tinggal di peti ais.Umi pun tak tahu dah nak buat apa lagi dengan daging ni.Hari tu MIL dan buat kari daging, umi plan nak sup kan je daging tu, tapi boring pulak asyik menu yang sama. Dari hasil …

5 Resepi Laksa Mengikut Negeri Wajib Cuba
RESEPI

5 Resepi Laksa Mengikut Negeri Wajib Cuba

5 resepi laksa mengikut Negeri Wajib korang cuba di rumah.Tak perlu pergi ke setiap negeri untuk merasai laksa kegemaran korang.Laksa yang paling umi minat adalah Laksa Johor dan juga Laksam.Hah..itu memang favourite yang selalu umi buat dan cari apabila diluar. Pantang ada menu laksa mesti umi nak mencuba.Selain tu, umi suka juga laksa Penang.Disebabkan laksa penang tu jenis masam-masam tu yang buatkan umi akan cuba jika ada menu tu dijual …

Chic O Canai Menu simple minum petang
RESEPI

Chic O Canai Menu simple minum petang

Chic O Canai Menu simple minum petang | Mudah sangat nak buat menu ni untuk minum petang.Tak perlu banyak modal dan masa yang lama untuk sediakan. Idea minum petang ni kalau disediakan untuk anak-anak pun mereka akan suka.1st umi tengok resepi dari Sheila Rusly ni macam susah.Tapi bila buat, alahai..mudah sangatlah. Jadi umi restock roti canai segera supaya senang untuk umi buat makan-makan anak-anak ni bila mereka kelaparan.Bila umi kat …

Kuey Teow Goreng Cara Menu Sarapan pagi
RESEPI

Kuew Teow Goreng Menu Sarapan pagi

Kuew Teow Goreng Menu Sarapan pagi | Plan dari semalam memang nak buat kuew teow goreng bila nampak kat Ig Sheila Rusly tu nampak sedap je.Tetapi kita hanya mampu merancang, tapi bila ke kedai, semua lupa nak beli.Maka jadilah Kuey Teow goreng cara umi. Kalau ikutkan resepi kuey Teow goreng sheila Rusly tu ada dimasukkan kerang dan juga daun kucai.Tapi tulah, bila ke kedai semua dah tak ingat.Jadi masak jelah …

Resepi Mee Lidi Goreng bersama dengan Daging Cincang
RESEPI

Resepi Mee Lidi Goreng bersama dengan Daging Cincang

Resepi Mee Lidi Goreng bersama dengan Daging Cincang | Mee lidi ni memang menjadi kegemaran umi masa umi masih kecil lagi.Masa tu tinggal dengan nenek, jadi bila sarapan, dia selalu buatkan umi mee lidi ni. So, bila ternampak di kedai Acheh tu, terus teringatkan nenek yang pernah suatu ketika dahulu menjaga umi.Al fatihah untuk nenek umi. Arwah memang rajin buatkan sarapan untuk umi.Walau mee lidi ni di goreng bodo-bodo je, …

RESEPI

Koleksi 10 Resepi berasaskan telur mudah dibuat

Koleksi 10 Resepi berasaskan telur mudah dibuat| Telur menu paling mudah disediakan bila takde idea nak masak apa Bila tekak ni dah mula jemu dengan ikan dan ayam, sesekali makan dengan telur pun sedap.Tak kiralah apa jua resepi telur yang mudah, pastinya akan menambah selera sewaktu makan. Jom umi kongsi Koleksi 10 Resepi berasaskan telur mudah dibuat apabila korang dah muak dengan menu-menu lain. Koleksi 10 Resepi berasaskan telur mudah …

5 Resepi Mee Bandung patut korang cuba
RESEPI

5 Resepi Mee Bandung patut korang cuba

5 Resepi Mee Bandung patut korang cuba | Sebut pasal mee bandung ni, ramai yang suka dengan Mee Bandung dari Muar kan. Mee bandung Muar ni sangat terkenal.Kat mana-mana pergi pun kalau ada mee bandung, mesti mereka akan cuba makan dan membezakan antara mee bandung muar dan juga mee bandung yang ada di tempat-tempat lain. Dan pastinya lebih puas jika dapat memasak sendiri mee bandung di rumah kan?.Nak letak bahan-bahan …