• INFO,  kisahsidairy.com,  motherhood,  nur awfiyah,  PARENTING,  petua,  Sharing

    Nur Awfiyah kurang Sihat

    Assalamualaikum Hai korang,bila anak tak sihat ni,perasaan nak tinggalkan anak kat rumah pengasuh memang rasa berat je..Rasa nak cuti pulak hari nie,Tapi bila kenangkan pengasuh kata ok jerk,maka aku pun keje lah hari ni. Nur Awfiyah dah menunjukkan tanda-tanda kurang sihat sejak semalam lagi..Mybe sebab kesan injection pada hari rabu tu..Aku ada ceritakan kat entry ni.Bawa Nur Awfiyah Untuk Monthly Checkup. Semalam pun seharian dia merengek,bila rasa kurang sihat,cepat-cepat akak ipar bagi dia ubat demam.iUbat demam tu memang aku dah bekalkan,.Yelah takut melarat pulak..Tapi tak pun diberitahu pasal tu masa aku kerja semalam..Dia kata taknak aku risau sangat.Nur awfiyah pun demam taklah teruk sangat..Tetapi sebagai ibu,kerisauan tu tetap ada.. Masa…

  • petua

    KHASIAT JAMBU BATU

    KHASIAT JAMBU BATU Jambu batu adalah buah yang paling berkhasiat bagi membekalkan vitamin dan mineral kepada tubuh manusia. Ia juga efektif menurunkan paras kolesterol dalam darah manusia dan amat bagus sekiranya dimakan setiap hari.Jambu batu tergolong dalam kumpulan makanan berfungsi yang banyak mendatangkan manfaat kepada kesihatan manusia.Bagaimanapun, pengambilan buah jambu batu perlu dibuat dalam jumlah yang mencukupi bagi memastikan khasiatnya berupaya memberi tindak balas kepada tubuh secara berkesan.Kita digalakkan supaya mengambil jambu batu sebanyak 400 gram sehari iaitu sebiji setengah selama empat minggu utk mendapat kesan yg baik.Ia perlu dimakan bersama kulit-kulitnya sekali kerana ia mengandungi khasiat yang tinggi.Selain dimakan begitu sahaja buah jambu batu juga boleh dibuat jus tetapi…